1.Дидактична гра
Вгадай, ЩО РОБИТИ
Мета: Розвивати уміння переключати слухове увагу. Розвивати координацію рухів, вміння співвідносити свої дії зі звучанням бубна.
Обладнання: Бубен, два прапорці.
Хід: У дитини в руках два прапорці. Якщо вихователь голосно дзвенить у бубон, малюк піднімає прапорці вгору і махає ними, а якщо бубон звучить тихо - опускає прапорці вниз.
Важливо стежити за правильною поставою дітей і точним виконанням рухів. Чергувати гучне
і тихе звучання бубна потрібно не більше 4 разів, щоб дитина могла легко виконувати вправу.
2.Розгадати загадки.
Я із гуму, надувна,
Як вовітря я легка,
Міцно мотузок тримай
І мене не відпускай!
Це що за звір лісовий
Встав, як стовпчик, під сосною?
І стоїть серед трави -
Вуха більше голови.
3.Казкова задача за казкою "Курочка Ряба".
Запитання:
Як зробити так, щоб золоте яйце не розбилось, хоча мишка все одно пробіжить і хвостиком махне?
Відповіді:
а)накрити яйце чашкою;
б)покласти його на тарілку;
в)зробити ямку в столі і сховати туди яйце.
4.Виконати завдання (3 кл.)
Загадки
Влітку любить полювати,
Взимку - у барлозі спати.
Як зачує він весну -
Прокидається від сну.
Лиш торкнись до колючок -
Він згортається в клубок.
Не вгадаєте ніяк ?
Підказать? Та це ж.....
Гра "Ведмедик"
Уявіть,як повільно ходить ведмідь,вайлувато переступаючи з ноги на ногу;як бігає:
швиденько і прямо пересувається вперед.як він бурчить ( треба пробігти так,як ведмідь)
пожежна безпека
Вивчити вірш
Коли де-небудь бачу квітку:
"Зірви!" - кричить мені,аж плаче.
Повз деревце іду зелене:
"Зламай" - схиляється до мене.
В гніздечку пташку стріну в гаї:
"Зжени !" - мерщій мене благає.
"Забий!" - з болота жаба просить.
"Замуч!" - цвіркун сюркоче в просі.....
Е ні,негарний вірш такий,
Хай ліпше буде - навпаки !
Коли де бачу квітки очі
:"Люби!" - вона мені шепоче.
"Привіт!" - схиляється до мене.
В гніздечку пташку стріну в гаї,
Питає пташка:"Як ся маєш?"
"Спочинь!" - з болота жаба просить,
"Всміхнись !" - цвіркун сюркоче в просі.
Який же світ кругом чудовий !
Додому йду в добрі й любові !
С.Павленко
--------------------------------------------------------------
Перлини рідної мови
Українська мова на сучасному етапі розбудови нашої держави усвідомлюється як фактор національного, економічного, науково-технічного прогресу. Тому необхідно враховувати визначальну роль особистості в суспільному житті країни, яка творить і зберігає історію, відроджує національну культуру, духовність, мову. Від мовного рівня особистості залежить і її професійний рівень, а отже, рівень розвитку держави в усіх сферах: політичній, економічній, соціальній.
СКОРОМОВКИ
Бабин біб розцвів у дощ -
Буде бабі біб у борщ.
*** Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
*** Був собі цебер, перецебрився, мав діти цебренята перецебренята.
*** Босий хлопець сіно косить, Роса росить ноги босі. ***
Був бик тупогуб, Тупогубенький бичок. У бика була тупа губа
. *** В домі Дими дим. Ой ходім туди, ходім. Рятувати Димин дім.
*** Був собі цебер, та переполуцебрився на полуцебренята.
*** Був собі паламар, його діти паламаренята перепаламарилися.
*** Боронила борона по боронованому полю.
*** Бук бундючивсь перед дубом, Тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука - Буде букові наука.
Бурі бобри брід перебрели, Забули бобри забрати торби.
*** Був господар, був господар, Та й розгосподарився. *
** В сіренької горлички туркотливе горлечко. **
* Варка варила вареника, Василь взяв вареника. Варка Василя варехою. Василь Варку вареником. ***
Вередували вереднички, Що не зварили вареничків. Не вередуйте, вередниченьки, Ось поваряться варениченьки. *
** Вовк-вовцюг вівцю волік. Вова вовку - вила в бік. Як завив же вовк-вовцюг, Миттю випустив вівцю,
*** Водовоз віз воду з водопроводу.
*** Ворона проворонила вороненя.
*** Всім подобається це куце цуценя.
*** Дзижчить над житом жвавий жук.
ЗАГАДКИ
Кожна загадка має осколок сонця – сяюча і гаряча, мов тятива – натягнута і гнучка, мов спис отой – гостра і разюча. Ніби промені в краплях роси, відбиваються в них творчий геній і душевна краса народу, його розумова й художня обдарованість, його спостережливість і дотепнгість. ( М. Шестопал )
Загадка — народний твiр, який з’явився ще задовго до того, як люди навчилися читати й писати. Столiтгями загадки поширювалися усно, i тепер уже не можна встановити, хто ту чи iншу склав першим. Виникнення загадок вiдноситься до первiсного ладу, коли людина не розумiла явищ природи, боялася їх, а тому боготворила. Щоб умилостивити Богiв, яких придумали люди (Перун — бог грому, Дажбог — бог Сонця, Стрибог - бог вітру, Велес — бог тварин і т.д.), вони приносили їм жертви, зверталися до них з проханнями, порiвнювали їх з тваринами або людьми. Так виникла вiра в магiчну силу слова. А жива природа, одухотворена, як вважали нашi предки, надихала їх на створення рiзних загадок, де давалася словам-вiдгадкам пряма назва i умовна.
Загадка — це уособлення, персонiфiкація, образнiсть, що й зараз чарує нас. Бо в загадках точно пiдмiчаються й пiдкреслюються подiбнi ознаки в рiзних речах, порiвняння явищ: грiм розсипаний горох, лисиця — хитра й руда, верблюд —- горбатий мiст, рiчка — постiйний потiк (тече, тече, не витече) i та ін.. З давніх-давен до згадування i розгадування загадок ставились вiдповiдалыо. Вважалося, що це може сприяти плодовитостi худоби та доброму урожаю. Залежнiсть людини вiд природи, зокрема, вiл свiйських тварин, була така велика, що доводилося пристосовуватись до них. У наш час загадки є одним з видiв розваг, але ця розвага має серйозний пiдтекст. Вiдгадування загадок розвиває кмiтливiсть, умiння зiставляти, порiвнювати предмети чи явища i знаходити в них схожiсть. Назва «загадка» походить вiд слова гадати, тобто думати. Невеликий фольклорний твiр в iномовнiй формi описус предмет, котрий слiд називати. Тут широко використовується метафора, алегорiя, уособлення, метонiмiя, менше - порiвняння, синекдоха. Часто задуманому предмету (явищу,) дається назва iнших на основi їх схожостi. Вiзьмемо загадку про сонце: «Встає рано, лягає пiзно, свiтить яскраво, грiє жарко. Сонде тут порiвнюється з людииою, з її дiями, вказусться на характернi ознаки — свiтить i грiє.
У загадках народ виявляє свою велику дотепнiсть, вмiння робити дуже цiкавi, часом незвичайнi порiвняння чи зiставлення. Скажiмо, небо у загадках — це голубий шатер, синя шуба, синя хустка, поле немiряне, море безкрає; комар — не звiр, не птиця, нi рак, нi риба, лаюче, маленьке, кусюче; морква — це дiвчина, панна, що має пишну косу i та надворi та інші.
Часом загадки мають форму запитань.
— Що воно за штука, що день i нiч стука? (Серце) -—
Хто старший — овес чи ячмiнь? (Овес, бо, мас вуса) —
Як за допомогою трьох займенникiв зробити руки чистими? (Ви - ми-ти)
А що то за конi в гаю на припонi — довгастi, голчастi, зеленої мастi, нiкого не возять i лише солi просять? (Огірки)
Чистенькi вiконця
Смiються до сонця.
дiточки довкола —
Наша люба... (шкОЛА)
Всі його люблять,
всі його чекають,
а хто на нього подивиться —
кожен скривиться
(Сонце)
* * *
Один баранець пасе тисячі овець.
(Місяць і зірки)
* * *
Золоте сховалося, а срібне показалося.
(Сонце і місяць)
* * *
Чорна корова весь світ поборола.
(Ніч)
* * *
По соломі ходить, а не шелестить.
(Тінь)
* * *
Що росте догори коренем?
(Бурулька)
* * *
Живе — лежить, помре — побіжить.
(Сніг)
* * *
І в огні не горить і в воді не тоне.
(Лід)
* * *
Старий дід мости помостив, молода прийшла — мости рознесла.
(Мороз і весна)
* * *
Вдень вікно розбивається, а вночі само вставляється.
(Ополонка)
* * *
Мене просять і чекають,а як покажусь — утікають.
(Дощ)
* * *
Червоне коромисло через річку повисло.
(Веселка)
* * *
* * *
Є на світі кінь — всьому світу не вдержати.
(Вітер)
* * *
Один біжить, другий лежить, третій кланяється.
(Вода, берег, очерети)
* * *
Довга Настя простяглася, якби встала, то б неба дістала.
(Дорога)
* * *
Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта.
(Цибуля)
* * *
Сімсот соколят на одній подушці сплять.
(Соняшник)
* * *
Є шапка, але немає голови; є нога, але без черевика.
(Гриб)
* * *
Зубів не має, а кусається.
(Кропива)
* * *
Коло вуха завірюха, а у вусі ярмарок.
(Вулик)
* * *
Сам чорен, та не ворон, є роги, та не бик, шість ніг без копит.
(Рогатий жук)
* * *
Круглі озерця ніколи не замерзають.
(Очі)
* * *
Хоч має вухо, а не чує.
(Голка)
* * *
Що з землі легко піднімеш, та далеко не закинеш?
(Пір'їна)
* * *
Що в хаті взимку замерзає, а надворі ні?
(Вікно)
* * *
Хто завжди правду каже?
(Дзеркало)
* * *
Книжки читає, а грамоти не знає.
(Окуляри)
* * *
Як не бий, він не заплаче, тільки сам завзято скаче.
(М'яч)
* * *
П'ять комірчин, а одні двері.
(Рукавиця)
* * *
Скільки кроків зробить горобець за сім років?
(Ніскільки, бо горобець не ходить, а стрибає)
==============================
======================================================================
Комментариев нет:
Отправить комментарий