пятница, 15 января 2021 г.

Зимові явища природи.

 

Зимові явища природи.





Мета: Сприяти  розвитку розуміння найпростіших зв’язків між явищами природи,логічного мислення,  збагачувати словник дітей прикметниками дієсловами, іменниками. Виховувати організованість, уважність., повагу та любов до природи. Вчити описувати  ознаки ,встановлювати причини і наслідки явищ. Уточнити й узагальнити знання дітей про ознаки зими в природі: дні короткі,ночі довгі, іде сніг,дерева голі, люди  носять теплий одяг, ведмідь спить взимку, зайчик змінює сіру шубку на білу. Спонукати до розвитку зв’язного мовлення.

Хід  заняття



Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я…. (Зима)




    Настала зима. Випало багато сніга. Вся земля , дерева вкрилися білим, пухнастим снігом. На дворі стало холодно. Дерева стоять голі, без листя . Вони готуються до зимового сну. Тріщать морози. Коли дітки гуляють на вулиці .мороз щипає їх за щічки. Та діти одягнені тепло – в теплих шубах, шапочках, шарфиках, рукавичках.

  Пташкам нічого їсти взимку. бо все живе поховалося під снігом. Люди  підгодовують пташок хлібом. 
А в лісі ведмідь заснув , зайчик змінив шубку сіру на білу. 

  Взимку дуже весело дітям, бо вони катаються на санчатах, лижах, ковзанах, грають в сніжки і ліплять снігову бабу.

 Погляньте на двір.

 Зараз яка пора року?



  1. Діти, чим вкрита земля?
  2. Сніг який?
  3. А що ще є біле?
  4. Чому дерева без листя?
  5. Якого кольору листочки влітку?А осінню?
  6. Чому птахи меньше літають?
  7. Чим годують птахів взимку?
  8. Що люблять робити дітки взимку?
  9. Що відбувається з ведмедиком і зайчиком взимку?

Діти розповідають  про зиму.




А ще у нас є цікаве завдання


 Зараз ми з вами зробимо аплікацію сніговика.  

Звичайно, ваші сніговики будуть схожі один на одного, адже кожен сніговик складається з … чого? Скільки потрібно снігових куль для сніговика?

Молодці,дітки !

Показ робіт дітей.







============================================================================

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

Їде у санях цариця —

 Білокоса, білолиця.

Рукавом махає —

Сріблом все вкриває. (Зима.)


-Які зимові  місяці ви знаєте.? Послухайте уривки з віршиків, вони вам допоможуть згадати назви цих місяців.            

Світ у грудні білий-білий!

Хто швидкий і хто сміливий —

Нумо зиму зустрічати                            

І кататись на санчатах!                             

 ==================================================-

=====В січні рік новий приходить,                      

Серпантини, хороводи.                            

Під ялинкою дарунки,                              

А на вікнах візерунки.                              

 ==============================

Лютий холодом проймає,           .            

Щічки, носики щипає.                          

Тільки годі нас лякати —                          

 Все одно йдемо гуляти.                            

Ю. Каспарова


 То як же називаються місяці чарівниці-Зими? (Відповіді  дітей.) 

                                                   

Вихователь розповідає дітям про особливості першого місяця -  грудня.


— Грудень дарує мало сонячних днів. Частіше стоїть непри­вітна, похмура й холодна погода. Тож звуть цей місяць інколи: :«хмурень», «студень», «ворота зими». До початку грудня земля ще не встигла повністю охолонути. Своє тепло вона віддавала повітрю. Тому нерідко перший сніг змінюється відлигою, потім і морозом. Спочатку сніг падає легесенький і пухнастий. (Покажіть як летить сніг)

Та, полежавши кілька днів, він ущільнюється, стає міцним і твердим.

Мороз частіше згадує про свої обов'язки —замерзає вода в ставках, озерах, річках. Яким спочатку лід буває?( Він тоненький, прозорий, як скло, крізь нього можна побачити і листя й гілочки в калюжі, водорості в ставку.)

 Станем на крижину — вона попереджає: обережно, я дуже

крихка. 

           

— Які ознаки початку зими ви можете назвати? (Відповіді дітей.)                                                   

 Як ви гадаєте, як почуваються дерева, рослини взимку? (Діти роздумують та відповідають.)

Вихователь налаштовує дітей на спостереження за ґрунтом і рослинами, коментуючи побачене.

Ґрунт, прикритий листям, а потім снігом, може й зовсім не замерзати або промерзнути лише на невелику глибину. Сніг, наче м'яка тепла ковдра, зігріває землю і рослини. Підстилка з опалого листя взимку поступово перегниває і виділяє тепло. Тому й вода в ґрунті не замерзає. Рослини споживають її і взим­ку, але значно менше, ніж навесні чи влітку.


Вправа «Відгадай і розкажи».


Що воно за «ліхтарі»                              

На гілках в моїм дворі?                           

Підійшли, яка ж досада:                          

 «Ліхтарі» чкурнули з саду.                        

 Стало темно у дворі                                

 Поховались ... (снігурі).                            

                        

Пташка невеличка,

В неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка.

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та ж ця птиця невеличка

Називається ... (синичка ).


Маленький хлопчик                             

У сірій свитинці                                 

По дворах стрибає,                               

 Крихти збирає. (Горобець.)


Стука, б'ється молоток

Підновляє наш садок. (Дятел.) 


 Скажіть, про яких птахів були загадки? А які ще птахи зимують з нами?

— Чим харчуються птахи взимку? (Відповіді дітей.)

— Птахи взимку переселяються в міста, села, тримаються ближче до людського житла. Чому? Як ви гадаєте? (Припущення дітей.)

— Важко шукати їжу птахам під снігом. Чим ми можемо їм допомогти? (Відповіді дітей.)


Гра «Влуч у коло»                                   

— Давайте поділимося на три команди. На відстані від вишикуваних у колоні команд поставимо відерце. Нехай кожний із вас візьме в руки зроблену сніжку. Будемо закидати свої сніжки у свою цеберку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий