Зимові явища природи.
Мета: Сприяти розвитку розуміння найпростіших зв’язків між явищами природи,логічного мислення, збагачувати словник дітей прикметниками дієсловами, іменниками. Виховувати організованість, уважність., повагу та любов до природи. Вчити описувати ознаки ,встановлювати причини і наслідки явищ. Уточнити й узагальнити знання дітей про ознаки зими в природі: дні короткі,ночі довгі, іде сніг,дерева голі, люди носять теплий одяг, ведмідь спить взимку, зайчик змінює сіру шубку на білу. Спонукати до розвитку зв’язного мовлення.
Хід заняття
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я…. (Зима)
Настала зима. Випало багато сніга. Вся земля , дерева вкрилися білим, пухнастим снігом. На дворі стало холодно. Дерева стоять голі, без листя . Вони готуються до зимового сну. Тріщать морози. Коли дітки гуляють на вулиці .мороз щипає їх за щічки. Та діти одягнені тепло – в теплих шубах, шапочках, шарфиках, рукавичках.
Пташкам нічого їсти взимку. бо все живе поховалося під снігом. Люди підгодовують пташок хлібом.
А в лісі ведмідь заснув , зайчик змінив шубку сіру на білу.
Взимку дуже весело дітям, бо вони катаються на санчатах, лижах, ковзанах, грають в сніжки і ліплять снігову бабу.
Погляньте на двір.
Зараз яка пора року?
- Діти, чим вкрита земля?
- Сніг який?
- А що ще є біле?
- Чому дерева без листя?
- Якого кольору листочки влітку?А осінню?
- Чому птахи меньше літають?
- Чим годують птахів взимку?
- Що люблять робити дітки взимку?
- Що відбувається з ведмедиком і зайчиком взимку?
Діти розповідають про зиму.
А ще у нас є цікаве завдання.
Зараз ми з вами зробимо аплікацію сніговика.
Звичайно, ваші сніговики будуть схожі один на одного, адже кожен сніговик складається з … чого? Скільки потрібно снігових куль для сніговика?
Молодці,дітки !
Показ робіт дітей.
============================================================================
Чудо-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
Їде у санях цариця —
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає —
Сріблом все вкриває. (Зима.)
-Які зимові місяці ви знаєте.? Послухайте уривки з віршиків, вони вам допоможуть згадати назви цих місяців.
Світ у грудні білий-білий!
Хто швидкий і хто сміливий —
Нумо зиму зустрічати
І кататись на санчатах!
==================================================-
=====В січні рік новий приходить,
Серпантини, хороводи.
Під ялинкою дарунки,
А на вікнах візерунки.
==============================
Лютий холодом проймає, .
Щічки, носики щипає.
Тільки годі нас лякати —
Все одно йдемо гуляти.
Ю. Каспарова
— То як же називаються місяці чарівниці-Зими? (Відповіді дітей.)
Вихователь розповідає дітям про особливості першого місяця - грудня.
— Грудень дарує мало сонячних днів. Частіше стоїть непривітна, похмура й холодна погода. Тож звуть цей місяць інколи: :«хмурень», «студень», «ворота зими». До початку грудня земля ще не встигла повністю охолонути. Своє тепло вона віддавала повітрю. Тому нерідко перший сніг змінюється відлигою, потім і морозом. Спочатку сніг падає легесенький і пухнастий. (Покажіть як летить сніг)
Та, полежавши кілька днів, він ущільнюється, стає міцним і твердим.
Мороз частіше згадує про свої обов'язки —замерзає вода в ставках, озерах, річках. Яким спочатку лід буває?( Він тоненький, прозорий, як скло, крізь нього можна побачити і листя й гілочки в калюжі, водорості в ставку.)
Станем на крижину — вона попереджає: обережно, я дуже
крихка.
— Які ознаки початку зими ви можете назвати? (Відповіді дітей.)
— Як ви гадаєте, як почуваються дерева, рослини взимку? (Діти роздумують та відповідають.)
Вихователь налаштовує дітей на спостереження за ґрунтом і рослинами, коментуючи побачене.
Ґрунт, прикритий листям, а потім снігом, може й зовсім не замерзати або промерзнути лише на невелику глибину. Сніг, наче м'яка тепла ковдра, зігріває землю і рослини. Підстилка з опалого листя взимку поступово перегниває і виділяє тепло. Тому й вода в ґрунті не замерзає. Рослини споживають її і взимку, але значно менше, ніж навесні чи влітку.
Вправа «Відгадай і розкажи».
Що воно за «ліхтарі»
На гілках в моїм дворі?
Підійшли, яка ж досада:
«Ліхтарі» чкурнули з саду.
Стало темно у дворі
Поховались ... (снігурі).
Пташка невеличка,
В неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка.
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця птиця невеличка
Називається ... (синичка ).
Маленький хлопчик
У сірій свитинці
По дворах стрибає,
Крихти збирає. (Горобець.)
Стука, б'ється молоток
Підновляє наш садок. (Дятел.)
— Скажіть, про яких птахів були загадки? А які ще птахи зимують з нами?
— Чим харчуються птахи взимку? (Відповіді дітей.)
— Птахи взимку переселяються в міста, села, тримаються ближче до людського житла. Чому? Як ви гадаєте? (Припущення дітей.)
— Важко шукати їжу птахам під снігом. Чим ми можемо їм допомогти? (Відповіді дітей.)
Гра «Влуч у коло»
— Давайте поділимося на три команди. На відстані від вишикуваних у колоні команд поставимо відерце. Нехай кожний із вас візьме в руки зроблену сніжку. Будемо закидати свої сніжки у свою цеберку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий