вторник, 21 апреля 2020 г.

«Книгу читай – розуму набирай ".

«Книгу читай – розуму набирай»




Мета: дати відомості про книгу – історичну пам’ятку людства та історію її виникнення; популяризувати читання ,забагачувати знання учнів засобами залучення до книги;
формувати щоденну потребу у читанні книги; сприяти
духовному збагаченню особистості, підвищенню культурного рівня.


Прислів’я та вислови про книгу:

1 Книга – твій друг, без неї – як без рук.
2 З книгою жити – з добром дружити.
3 Книга для розуму, що теплий дощик для посівів.
4 Золото добувай із землі, а знання з книг.
5 З книгою дружити – весь вік не тужити.
6 Книга – не пряник, а людей до себе манить.
7 Книга – дзеркало життя.
8 Книга вчить, як на світі жить.
Хід заняття:
Бачить – не баче, чути – не чує
Мовчки говорить, дуже мудрує.
Часом захоче, правди навчає,
Часом регоче, всіх звеселяє.
Хто ж то така, в світі щаслива,
Мудра, правдива і жартівлива?


Діти: Книга!

    Вихователь: Книга – це велике диво, створене людиною. Ще не вміючи читати, ми розглядали малюнки до казок, слухали цікаві історії, які читали нам мами чи бабусі. Щодня ми маємо справу з книгою в школі та вдома. А чи думали ви над тим, якою ж була та найперша книга?





     Ось саме про це і піде мова на нашому сьогоднішньому занятті.
Книга – не періодичне видання у вигляді зшитих листів
друкованого матеріалу. Але як ми знаємо, книга, в такому
вигляді як зараз, до нас прийшла не відразу. У минулому у неї
було багато прообразів. Найперша з них – “людина-книга”. В ті
далекі часи, коли люди не вміли ні писати, ні читати, свої закони
і вірування вони зберігали не на книжкових полицях, а в своїй
пам’яті. Покоління за поколінням ішли із життя, а перекази
залишалися. Вони передавалися від однієї людини до іншої. Тих, хто розказував перекази, називали сказателями.


        Інший спосіб передачі інформації – вузликове письмо. Ним володіли древні китайці, мексиканці. Навіть в наші дні серед жителів країн Південної Америки та Перу зустрічаються люди, які знають мову вузликів. Для вузликового письма потрібна була товста вірьовка і тоненькі різнокольорові шнурки різної довжини. Шнурки прив’язувались до товстої мотузки особливим способом. Вузлики окремих кольорів мали особливе значення:
білий – срібло чи мир; жовтий – золото, багатство; зелений –
хліб. Якщо вузлики були не пофарбовані, вони означали числа:
простий вузлик – десятки, подвійний – сотні, потрійний – тисячі.




        На зміну вузликовому письму прийшло письмо в малюнках.
Малюнки виконувались на каменях в печерах, на кістках тварин і навіть на тілі людини. Пізніше на кам’яних плитах почали з’являтися надписи – ієрогліфи – найстаріші зображувальні знаки єгипетського письма. Ці ієрогліфи дуже схожі на наші ребуси: одні значки означають ціле слово, інші – тільки склад, а треті – букву.


      З часом виникло найбільш просте письмо – буквенне, а ще за  700 років до нашої ери з’явився перший алфавіт. Подорожуючі по країнах і народах, букви з каміння переходили на папірус, з папірусу на воскову дощечку, з воскової дощечки на пергамент, а з пергаменту – на папір. Серед цих слів – папірус, воскова дощечка, пергамент вам знайоме лише одне - папір. А що ж  означає решта слів?




      Папірус, діти, це рослина, з якої вдавнину виготовляли папір.
Вона надзвичайної висоти, з товстим стовбуром та довгим
вузьким листям. Серцевину цього очерету-папірусу розрізали на смужки, які потім сушили під вагою. В результаті отримували аркуші, на яких і можна було писати. 



     Воскова книга являла собою дощечку, залиту воском. Писали на такій дощечкі
сталевою паличкою.



   Пергамент – це звичайна оброблена шкіра тварин, на якій
писали, а також цю книгу можна було зшити, згорнути.
Називається цей матеріал так, бо його вперше почали
виготовляти та застосувати в стародавньому місті Пергамі.
Книги у пергаменту були дуже дорогими, бо їх також
прикрашали дорогими каменями, золотом, сріблом. Всі ці книги писались та оздоблювались вручну, і тому вони потребували багато часу для створення.




   Книга на той час вважалася найдорожчим подарунком. Минуло багато часу, доки виник папір та спеціальний станок, на якому книгу вже не писали, а друкували. На Україні
основоположником книгодрукування є Іван Федоров, який у
місті Львів 25 лютого 1574 році випустив першу українську
друковану книгу “Апостол”. В знак пошани І. Федерову в Львові  встановлено пам’ятник.



    Шанують і люблять цю людину ще тому, що він надрукував
також і перший посібник для навчання грамоти – “ Буквар”.




Буквар


Є книг багато – радісних, печальних,
Товстих, тонких барвистих, наче жар,
Але одна – книжкам усім начальник,
І звуть її по-простому – буквар.
Із нього слів не вируба сокира,
Це маленятам – кращий в світі дар,
І мова в нім – легка, співуча, щира,
Дитячі душі гріє він – буквар.
Він нас повів по буквах, як по східцях,
Як по життю – по сторінках своїх.
І от привів нарешті, – подивіться
– У мудрий світ чудесних скарбів – книг.
І, певно, так, коли б не він на світі,
То ми були б, неначе у пітьмі,
І всі – то ми, яскраві й ваговиті,
Мовчали б глухо, наче ті німі.
Все починається в житті з малого:
З зернини – хліб, з промінчика – зоря...

 Ось бачите, який складний тернистий шлях долала книга, поки
потрапила в такому ось вигляді до нас. Подивіться, діти, на ось
цю виставку яких тільки книг ви тут не побачите і кожна з них
по-особливому важлива та необхідна. Неможливо уявити собі
життя людини без книги.
 Книга – це те, що несе в собі світ знань.





Книга:

Я – книжка! Я – товариш твій
Й малювать в мені не смій,
Мій гарний вид приємний вам,
То ж бережіть мене від плям,
Не загортай мої листи,
Закладинку чи маєш ти?
Не забувай мене в саду
– Аж дощ зірветься на біду.
Мене в папір ти загорни,
Де взяв, туди і поверни.



Вихователь: Шановна наша люба книго, я думаю, що серед наших учнів немає тих, які себе так нечемно поводять з тобою, бо всі вони знають правила поведінки з книгою і зараз їх тобі самі розкажуть.

Правила поведінки з книгою:

1 Книжку потрібно читати за столом.
2 Брати книгу слід чистити руками.
3 Перегортувати сторінки за верхній угол сторінки.
4 Неможна класти в книгу олівці, ручки та інші речі, які можуть
зіпсувати книгу.
5 Для того, щоб швидко знайти потрібну сторінку, користуйся
закладинкою.
6 Не читай книгу, коли їси.
7 Не роби в кінці записів, не підкреслюй слова, не малюй на
сторінках.
8 Не перегинай книгу під час читання, від цього випадають
сторінки.


  Книга: Дійсно ви молодці, що знаєте і дотримуєтесь правил
поведінки зі мною, бо поважати мене слід хоча б перш за все
тому, що я вас навчаю, даю багато цікавого про те, чого ви не
бачили. А ще берегти мене треба, бо я – плід праці багатьох
невтомних рук, які дбають, щоб я вчасно і в достатній кількості
потрапила до вас. 
    Ще з собою я принесла запитаннячка,
відповіді я хочу почути саме від вас.

Запитання:

1 Що швидко в книзі допоможе знайти оповідання? (Зміст)
2 Де починається життя книги? (В лісі)
3 В школі ти учень, учениця, а хто ти в бібліотеці? (Читач)
4 З чого починається книга? (З обложки)
5 Чого боїться книга? (Дощу, вогню, брудних рук)
6 На чому в бібліотеці зберігаються книги? (На стелажах)

Книга: Молодці, справились і з цим завданням.



– Ой, але подивіться на мої сторінки. По них блукають гуртом
загублені герої, вони шукають свою казку. Що їм бідолахам
робити?


Діти: Ми їм допоможемо!


Книга: Ну гаразд, тоді ви відправляєте героїв до тієї казки, з
якої вони загубились.

1) Вовк, мисливці, бабуся, Червона шапочка – (“Червона
шапочка”).
2) Дід, баби, карито, рибак – (“Казка про рибака і рибку”).
3) Осел, півень, кіт, собака, трубадур, грабіжники – (“Бременські
музиканти”).
4) Кіт, лисиця, довгоносий хлопчик, тато Карло – (“Буратіно”).
5) Жаби, ластівка, миша, малесенька дівчинка, кріт –
(“Дюймовочка”).
6) Білка, царівна Лебідь, 33 багатирі, цар – (“Казка про царя
салтана”).
7)Дядько Федір,Матрос , кін,Шарик,
(“Простаквашино”).
8) Дід Андрушка, дочка Мінка, киця Варварка – (“Ріпка”).


Книга: Справились ви і з цим завданням на славу. Я задоволена, що потрапила до вас сьогодні в гості, але мені час прощатися, бо на мене чекають ще інші діти.

Вчитель: Ми теж були дуже раді зустрічі з тобою, люба Книго,
вдячні за цікаві розповіді та завдання і в дарунок хочемо
заспівати тобі пісеньку “Усмішка” та подарувати море наших
щасливих усмішок.

(Звучить пісня)


Народні прислів"я та приказки про книгу

Книги - ключ до знань.
Золото добувають із землі, а знання - з книжок.

З ручаїв - ріки, з книжок - знання.
Хліб наснажує тіло, книга - розум.
Книга - міст у світ знань.
Розум без книги, що птах без крил.
З книгою подружишся, розуму наберешся.
Книги читати - усе знати.
Книга для розуму, що теплий дощик для посівів.
Одна книга тисячі людей навчає.



Книга для дітей, що волога для полів.
Книга не пряник, а дітей до себе манить.
Книгу читають не очима, а розумом.
Книга корисна, коли її читають.
Без хліба легше прожити, аніж без книги.
Книга - світ, книга - серцю привіт.
Дім без книги - день без сонця.
Хороша книга яскравіша за зірку.
Книгу читай, розуму набирай.
Знання - сонце, книга - вікно.
У домі без книги, як без вікон, темно.
З книгою жити - з добром дружити.
Кому книга - розвага, а кому - навчання.
Нема розумного сусіда - з книгою поговори.
Книга - твій друг, без неї як без рук.
У Землі супутник - Місяць, у людини - книга.
Книга добру навчить, від дурного відверне.
Хороша книга - свято.
Весела книжка - твоя радість.
День без книги - що обід без хліба.
Книга - дзеркало життя.
Книга подібна воді - дорогу проб'є усюди.



=======================================================================


Шкідливі звички.Боротьба з ними.
























































Бережіть себе! Тільки здоровий спосіб життя!


                   ==========================================================


                Земля- наш спільний дім


«Земля — колиска розуму, але не можна вічно жити у колисці. Більше того, Земля лише одна з планет, де можливе життя. Вихід у космос — матеріальна основа відтворення майбутнього людства».( К.Е. Ціолковський)




Кілька років тому, 22 квітня, дванадцять американських школярів запропонували відзначити День Землі, закликавши всіх землян підтримати цю природоохоронну акцію; Україна цей день відзначає з 1991 року.Земля — колиска людства. Яка ж вона, Земля? Земля народжує прозорі струмки і потоки. Носить на собі океани, хмари і їх тіні. Розкривається жернами димлячих вулканів. Пускає в небеса птахів, приймає в себе всі сніги й дощі. гладенькі і великі картоплини, маленькі зернятка, дає всьому життя.


Виникнення життя на Землі — поки що таємниця для науки. Чому. наприклад, в обміні речовин живих організмів велику роль відіграє молібден — елемент, якого на нашій планеті практично немає? Зелені рослини постійно ведуть боротьбу за енергію і, за логікою речей, мали б поглинати сонячне проміння на тій частоті, на якій його найбільше до них доходить. Але ж ні! Рослини поводяться так, ніби зародилися й розвинулися на планеті іншої зірки... Чому?



 Земна міфологія говорить, що жоден зі стародавніх народів нашої планети не мав себе за земного: родовід кожного нібито тягнеться або від «небесних богів», або від пращурів, переселених з інших світів у гігантських яйцях, літаючих баштах і тому подібних «літальних апаратах». Відголос цих справді всепланетних легенд ми зустрічаємо в українській народній казці «Як на Землі з’явилися люди” із збірника „Казки та оповідання з Поділля в записках 1850-1860 рр. Упорядкував Микола Левченко». Там повідомляється. що перші люди з'явилися «не на Землі, але десь в іншому світі дуже далеко, і як тому світові прийшов кінець, і як Бог вирішив зберегти рід людський». Почитайте цю казку.



   Спілкування з природою просто дає нам радість. Чому? Мабуть тому. що природа — . це невичерпне джерело краси, яка не може залишити байдужою навіть нвйчерствішу людину .Травинка, що вперто пробивається крізь сірий асфальт, громаддя гір. ширяння орла або політ бджоли, нічні співи солов'я або. вигин лебединої шиї, безодня нічного зоряного неба (вказує на стенд з картинами, на яких зображено красу природи) — все це несе в собі невичерпний заряд краси. І все це таке близьке і дороге людському серцю.
   Ось чому в нашій незалежній Українській державі сьогодні особливо гостро постало питання екологічного оздоровлення та охорони навколишнього середовища. Необхідно, щоб кожна людина пройнялась відповідальністю за долю природи. Стан навколишнього середовища України на сьогодніший день вважається критичним. За тривалістю життя населення Україна посідає 52 місце в світі. З 1991 року зареєстровано природне скорочення населення. Особливо вражаючим є показники смертності дітей на першому році життя: 13,6 на 1000 народжених. Це 1,5 рази більше, ніж у розвинених країнах. Постає справедливе питання: Що стало причиною цього? Відповідь фахівців - забруднення навколишнього середовища.




   Для кожного з нас слово "природа" пов'язане насампе-ред з пейзажами рідного краю, того куточка землі, де минули дитячі роки, де мамина колискова пісня зливалася з шумом де-рев за вікном. На все життя ті краєвиди закарбовуються в пам'яті, серці, душі незабутніми спогадами. Для когось це білокорі, стрункі берізки чи трепетні тополі, для інших - барвисто уквітчана килимами трава чи смарагдове руно гірської полонини


                 Проведемо  екологічний марафон
            
                                     "Подумай - відгадай"

1. Хто з птахів замість гнізд робить собі нори? (зимородок, ластівка-береговушка, сизоворона).
2. Які птахи самі говорять, як їх звуть? (зозуля, синиця, пищуха, галка).
3. Не птах – а літає, з хоботом – а не слон, ніхто не приручав – а на ніс сідає. (муха).
4. Яка квітка зацвітає весною найперша? (підсніжник).
5. Які квіти носять людські імена? (Роза, Васильок, Лілія, Іван-чай).
6. Хто без крил літає? (білка-летяга).
7. Хто чує ногами? (коник).
8. Мій хвіст не відрізнити від голови, мене завжди в землі знайдете ви. (черв’як).
9. Хто на собі носить свій будиночок? (черепаха, равлик).
10. Як сплять африканські слони? (стоячи).
11. В кого вуса довші за ноги? (тарган).
12. Скільки ніг у павука? (вісім).
13. В кого більш всього зубів? (равлик).




                                           «Овочеве коло»

1.    Яким овочем в давнину карали ледачих та неслухняних? (горохом)
2.    Цю овочеву рослину в Росії називають матінкою, а буває вона савойська, брюссельська, червоноголова, білоголова, також кольрабі. Назва цього овоча пішла від латинського слова “капут” (капуста)
3.    Батьківщина помідора. (Америка)
4.    В що перетворилась карета Попелюшки? (гарбуз)
5.    В якому овочі є велика кількість вітамінів росту? (морква)
6.    Найовочевіша казка. (Чіпполіно)
7.    Який овоч нагадує космічну тарілку? (патісон)
8.    Вусатий, полосатий, та не кіт. (кавун)




                                         ЗАГАДКИ
         ЗАГАДКА №1
 Почалось це давно коли людина одягалася у тваринну шкіру, не вміла ні сіяти, ні будувати, полювання було її єдиним ремеслом. Першим вчителем був “голод”, його  змінив “досвід”. Людина навчилася спушувати землю, саджати, сіяти, поливати, відбирати кращі рослини на насіння. Коренеплід який росте і в Європі, Азії, Америці. Його їдять і печеним, і  вареним, сирим, пареним. А хто знає як цей овоч зветься. ( Ріпка) 
ЗАГАДКА №2
Мандруємо стежкою далі, і ось наша 2-га загадка. З повагою ми згадуємо давню Грецію і дні Олімпійських ігор. Тут більше 25 тис. років тому проходили Олімпійські ігри, свято миру та мужності, краси. Однією з нагород переможцями був вінок з рослини у якої цінні і корінець і насіння та вершечок. Цей овоч має кам’яне ім’я, так як з грецької означає камінь. Цим ім’ям називали хлопчиків в надії, що вони будуть стійкими до негараздів. Міцними як камінь. Це ім’я носить один з казкових героїв. (Петрушка)    
ЗАГАДКА №3
За вживання в їжу цього овочу у древній Греції, був заборонений вхід в храм. В країні Індії турботлива мати одягала на шию дитини талісман – головку цього овоча. Воїни давнього Риму вживали його перед боєм. Давали його поклювати півням , щоб вони краще бились. В Древньому Єгипті ним лікували всі хвороби: зубну біль, простуду, а також таку страшну хворобу, як – чума. Що це за овоч? (Часник)
       ЗАГАДКА №4
300 років тому, діти не знали, що таке морозиво, не могли купити до свята різні солодощі, торти та тістечка. Ці солодощі стали звичними завдяки одному овочу, тому, що саме з нього виділили білу кристалічну речовину, без якої не можливо приготувати не одне кондитерське блюдо. Якому овочу ми повинні бути вдячні? З нього виготовляють цукор. (Цукровий буряк)




Хитромудрі запитання

1) Чого не обнесеш навколо хати? (Води в решеті)
2) Де стоїть вода стовпом? (В стакані, пляшці)
3) По чому плаває качка? (По воді)
4) Який ключ не б'є, і не видмикає? (Нотний)
5) В розбитій посудині... (води не вдержиш).
6) У всіх різне горе, а у мельника... (одне - води нема).
7) В воді родиться, а води боїться? (Сіль)
 8) Із-під гірки, з-під крутої
Прокрадається порою
Та й до моря утіка
Через лози по ярках. (Джерело)
9) Що приходить тихо, а відходить з шумом? (Сніг)
10) Живе — лежить, помре — побіжить? (Сніг)
11) Без ніг, а біжить, без рук, а рукава має? (Річка)
12) Стоїть корито, повне води налито? (Став)
13) Не вода, не суходіл, і на лодці не попливеш, і нога­ми не підеш? (Болото)
14) Кругом вода, а з питвом біда.
Хто знає, де це буває? (На морі)
15) Ні у вогні не горить, ні у воді не тоне? (Лід)



  Поклонімося деревам - патріархам - основі буття і культурному символу нації, її історичної пам'яті. Доглянемо і збережемо їх!
Посадимо молоді деревця біля школи, позашкільного закладу і своєї домівки. Це так потрібно нинішнім, а ще більше майбутнім поколінням.
Навіть найменша причетність кожного із Вас до посадженого, виплеканого дерева є і буде вагомою підтримкою життя на Планеті і сьогодні і в майбутньому.





     


Экологічна стежина"Флора - давня Богиня,зеленого роду берегиня"




Мета. Ознайомити учнів із народними засобами та  нетрадиційними методами  зміцнення здоров’я, вчити самостійно дбати про здоровий стан свого організму, вчити жити в гармонії з природою, знайти в ній своє місце.
Розвивати зв’язне мовлення учнів, їхню увагу та спостережливість.
Виховувати бережливе ставлення до природи, викликати бажання зміцнювати своє здоров’я.

Хід заходу

Вихователь Діти, сьогодні в нашому класі багато гостей. Давайте щиро привітаємо їх.
Діти. Добрий день ! Доброго вам здоров’я !
Вихователь.. Добрий день  ! Здрастуйте ! Доброго вам здоров’я ! Як багато і які чудові вітання у нашого народу.
     І кожне сказане від щирого серця і з приємною усмішкою на устах додає сили та наснаги, бо найбільше багатство людське-здоров’я. Без здоров’я втрачає цінність матеріальне забезпечення, краса і навіть розум.
Я хочу, щоб ви, мої юні друзі, були, насамперед, здоровими. І тому поведемо ми сьогодні мову про те, як навчитися берегти і зміцнювати своє здоров’я. Доброго вам здоров’я – моє вам побажання і тема нашої розмови.
...Але хоч наша розмова уже почалася, але Наташа і Ярослава чомусь  спізнюються. А ви приготуйте ручки і записники, бо сьогодні у нас буде багато порад, які в житті знадобляться.

( Заходять 2 дівчинки  в українських національних  костюмах . В однієї в руках кошик з овочами, а в іншої – з лікарськими рослинами.Після них заходить  дівчинка у костюмі Богині Флори )

1 учениця       Добрий день !
2 учениця .     Здрастуйте !
Кл. керівник.  Доброго вам здоров’я ! Де ж  ви так довго блукали ?
1 учениця .      Здоров’я шукали.
2 учениця .   Здоров’я на дорозі не валяється.
1 учениця .      Але як його зміцнити , ми все-таки дізналися.
2 учениця .    І  сьогодні залюбки відкриваємо секрети.
1 учениця .      Як радіти, не хворіти взимку й літньої днини
1 та 2 учениці  разом.    Допоможуть нам усім цілющі
2 учениця.    Овочі. ( Ставить корзинку з овочами )
1 учениця .      І рослини. ( Ставить корзинку )
2 учениця . Ми запросили на свято Богиню Флору. Вона розкаже нам про таємниці рослинного світу, які допоможуть нам зміцнити здоров’я.



Флора.


Я — Флора, давня богиня,
Зелен-роду берегиня.
Розсіваю квіти всюди,
Аби радість мали люди.
І дерева, трави, квіти —
То мої вродливі діти.
Одягну їх в різні шати,
Восени вкладаю спати,
Збуджу ранньою весною
Жити в праці й непокою,
Їх турботи — таїна,
Флора явить вам сповна.
Якщо будете кмітливі,
До краси землі почтиві.



1 учениця . Погожий ранок , не проспіть,
Прислухайтесь, любі друзі ,
Як рід зелений гомонить,
Мажорна нота у напрузі.
2 учениця    Він вам розкриє таїну,
Свого покликання, жадання.
Наблизить сиву давнину
До праці і краси єднання.
1 учениця        І трави – промінці життя -
Подвоять вам здоров’я, сили,
У вас не буде каяття,
Що в світ зелений ви вступили.
( Музика, голоси птахів )

    Вихователь.Зелений дивосвіт – чудове царство природи. Їх могутня сила захищає усе живе на Землі – від крихітної комахи до великого слона. Природа нас годує, одягає, лікує та оберігає. Дивовижний зелений світ дарує людині красу, силу і здоров’я. Зелений колір, то колір святого Духа, посланого Богом на Землю, щоб він оберігав людей від голоду та холоду, захворювань та нещасть. Цей світ благословив сам Господь.
Послухайте, як це було…
    Був сонячний ранок. У райській долині квіти і трави чекали на прихід Господа. Ось приходить Господь. Горицвіт, шавлія, м’ята , подорожник, звіробій, золототисячник, валеріана, ромашка і багато інших рослин припали до ніг Милосердного.
Господь поблагословив і промовив :
  • Допомагайте людям у біді ! 
  • Ростіть, всмоктуйте соки землі, ловіть сонячне проміння! Збирайте ліки  у своїх листочках, у корінцях, у насінні ! Кожен з вас буде мати ліки від якоїсь хвороби. 
  • Вас завжди шукатимуть, любитимуть, берегтимуть люди.


1 учениця . Справді у нашому цілющому кошику є і череда, і кропива, і звіробій, і ромашка, спориш, мати – й-  мачуха і полин. А в класі пахне хвоєю сосни і ялини. Всі ці рослини ховають в собі якісь ліки.
Вихователь. Справді, діти, візьміть до уваги , що всі ці рослини – справжні домашні лікарі.
   Сьогодні у нашій розмові бере участь наш добрий всезнаючий лікар Айболить – шкільна медсестра Валентина Іванівна. Я знаю , що вона нам допоможе сміливо увійти в зелений дивосвіт цілющих трав. Особливо зараз, коли прийшли осінні  холоди, а за ними і хвороби: різні ГРЗ, грип, фарингіт.
(Шкільна медсестра  розповідає, як правильно користуватися лікарськими рослинами ). Діти, треба знати і пам’ятати все, про що розповіла лікар, щоб по - справжньому дружити з рослинами і природою, дбати про своє здоров’я і здоров’я інших людей.
Вихователь.А чи допомагають вам цілющі трави ? Якими травами лікують вас вдома, коли хворієте. Поділіться своїми рецептами, можливо, це принесе комусь користь.
( Бесіда з дітьми )

Вихователь. – Вам відкрию таємницю, діти, що кожна людина має своє дерево – оберіг. Якщо ви народилися взимку - ваше дерево сосна, якщо весною - береза, влітку - липа, восени - дуб.
Учень. Підійдіть до  свого деревця ,обніміть його, коли вам важко чи коли хворієте. Притуліться щокою до його кори, доторкніться до листочків. Ваше дерево віддасть вам свою силу, допоможе вам бути здоровими, добрими і завжди впевнено йти до мети. Сміливо ступайте у царство природи.
Вихователь.. Про Наталію Зубицьку хай нам розкажуть овочі з Ярославиної корзинки.
3 учениця.  Наталія Зубицька- чарівниця зеленого дивосвіту, бажає всім доброго здоров’я і радить побільше вживати овочів і фруктів, і ми забудемо про хвороби. Ось, наприклад, картопля Улюблений овоч українців, зокрема, поліщуків. А коли захворієте і дихати важко – допоможе пар свіжезвареної картоплі.
А коли вам не обійтися без антибіотиків, то відразу ж після їх прийняття – випийте 1 ст. Ложку соку картоплі - допоможе ще скоріше одужати. Ліки при цьому зменшите удвічі, та й з імунною системою все буде гаразд. Одужання настане набагато швидше.
4 учениця. А ось морква виглядає із корзинки. Набралася вона сили від землі і сонця – стала солодкою і червоною. Її називають коморою вітамінів, а знаєте чому? Вона містить велику кількість каротину.  В ній є вітаміни С, В , В , В , В , Д, Е, Н, К, Р, РР. Морква – “Міс Вітамін “.
Вживайте моркву у сполуці з маслом, сметаною і ви не хворітимете, будете мати гарний голос, шкіру, волосся, зір.
Сік з моркви допоможе при нежиті, а сироп – тамує кашель. Споживайте моркву щодня – будете здорові, розумні, красиві.
 2 учень. А тут і червоний буряк примостився.
Цей такий звичайний для вас овоч, великі лікарі давнини Гіппократ , Парацельс вважали чудовим засобом проти малокрів’я, хвороб лімфатичних вузлів, печінки.
Щоб підняти рівень гемоглобіну в крові , пийте сік із буряка, моркви, чорної редьки. Залийте в однакових дозах у темну пляшку, закоркуйте тістом і на кілька годин поставте у духовку. Пити по 1 ст. ложці. Буряк відновлює пам’ять, поліпшує кровообіг у мозку. При хронічній нежиті промивайте ніс відваром буряка, закапуйте ніс.
5 учениця. Ви любите цибулю ? Жоден салат без неї не обходиться. Саме цибуля підтримує в організмі рівновагу вітаміну С.  Її фітонциди згубно діють на мікроби  і віруси. Тому , коли хворієте, покладіть у кімнаті кілька шматочків цибулі – аби повітря було насичене її запахом.
У кого нежить, болить горло і навіть ангіна, візьміть 2 ст. Ложки свіжо натертої цибулі, покладіть у склянку, а її поставте у гарячу воду. Вдихайте  пар цибулі. Ось побачите – полегшає, а коли розрізану цибулину  прикласти до скронь, то перестане боліти голова.
Цибуля – великий помічник людини.
6 учениця. Є, звичайна в кошику і капуста. Піфагор писав, що капуста постійно підтримує бадьорість, добрий настрій. Римський лікар Катон зазначив :” капуста вижене біль з голови, очей , цілком тебе вилікує “. Цей овоч зміцнює організм, усуває безсоння та головний біль, знімає температуру.
Вітаміну С в капусті – як у лимонах. Крім аскорбінової кислоти є ще й рутин. Скажімо, почервоніли очі, часто іде з носа кров, їжте капусту – все минеться.
4 учень. А ось рецепт для наших вчителів, бо у вас через нас часто зривається голос. Дорогі вчителі, візьміть велике листя капусти, добре вимийте і варіть у  10 водах, наливайте воду потроху, а википить – налийте вдруге...Потім сік відіжміть, додайте меду і пийте по 1 ст. Ложці багато разів на день.
Голос стане світлим і чистим . Будьте здорові , дорогі вчителі.
 7 учениця. Історики стверджують, що хрін знали ще стародавні слов’яни. І понині він залишається королем наших городніх бактерицидів. І використовують його не лише як традиційно чудову приправу до м’ясних страв, до холодцю, а й , як рослину лікарську з надзвичайними особливостями.
Усім відомо, як підвищується апатит з уживанням тертого хрону, поліпшується діяльність кишечника.
Соком хріну з водою гамували зубний біль, виліковували ангіну чи просто освіжали ротову порожнину.
Хрін є зміцнювальним засобом при фізичній і розумовій перевтомі. Вживання його поліпшує настрій, збуджує нервову систему, підвищує тонус, бадьорість.



Вихователь.. Почули ,що радять дівчата. Я думаю, деякі рецепти ви запам’ятаєте  і будете використовувати. 


Вихователь. Друзі, а ви зранку з’їли яблуко? А ви , дорогі гості? А ,жаль.
Флора.
 Наталя Зубицька радить щодня з’їдати по яблуку, цьому “українському банану” і тоді ви цілий рік не хворітимете. Бо в яблуку є вітаміни  Р, С, К, Е, РР, а також пектин, що затримує розвиток вірусу грипу. Є відома приказка : “Яблуко щодня і лікар не потрібний”, “ Яблуко щодня і в табелі відмінні оцінки”.
Кл. керівник. А щоб сьогоднішній день не був втрачений і приніс вам усім здоров’я – з’їжте яблуко.

1 учениця. Пригощайтесь , будь ласка !

2 учениця. Їжте на здоров’я !
( Дівчата пригощають всіх яблуками )



Вихователь. Не сумуйте. Не можна сумувати, не можна весь час плакати, бути пригніченим. Не можна довго тримати зло на кривдників, бо захворієте. Це науково доведено. Не вірите? Ось вам доказ.
Замітка. “ Причина застуди у поганому характері “

  До 10 головних джерел таких частих проблем із здоров’ям, як застуда, грип, різноманітні віруси відомий датський професор Бекман відніс такі психологічні чинники, що негативно впливають на імунну систему :

1 – сум і пригніченість ;

2 – упертість і негнучкість характеру ;
3 – почуття вини й самокатування ;
4 – негативне ставлення до себе і оточуючих ;
5 – розчарування і підозрілість ;
6 – злопам’ятність і невміння прощати ;
7 – стурбованість і невпевненість ;
8 – послаблений контроль за своїми почуттями ;
9 – збуджуваність і нервозність ;
10 – нестабільність і агресивність.

   Отож, усміхайтесь. Ваша усмішка розтопить кригу, зігріє того, кому ви усміхнулись, бо ваша усмішка – показник здоров’я. Вступайте у світ щоранку із добрим настроєм, не забудьте привітатися з природою.



Вихователь. Наша планета входить у новий відрізок часу, що вимагає якісно нових змін .у цей період невизначеності роль людини величезна. Ми повинні навчитися бути здоровими, щасливими., бо коли всі люди однієї держави у розпачі, - держава гине. А наша держава повинна мати майбутнє. Її майбутнє – ви.
   Тож станьте, візьміться за руки, усміхніться один одному, обніміть поглядом Землю і побажайте всім людям доброго здоров’я, промовте слова молитви :
1 учениця.     До тебе звертаюсь, Боже!

                      Хай воля твоя допоможе
                                  Нам мудрими й мужніми стати,
                          Землиці твій дар зберігати.


2 учениця.   Барвисте, ошатне вбрання,

                       Не йти по землі навмання,
                        А бачити кожну стеблину, 
                  Любити кожну людину,
                У серці нести Україну.






++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

Комментариев нет:

Отправить комментарий