вторник, 28 апреля 2020 г.



Обмін думками
«Де  щира  праця – там густо, а де лінь, там пусто».


Мета: підтримувати бажання дітей допомагати батькам; дотримувати­ся чистоти і порядку в хаті, на подвір'ї (мити посуд, виносити сміття, накри­вати на стіл, підмітати підлогу, годувати домашніх тварин, доглядати за ними тощо).

Обладнання: вірші, предметні малюнки, гуморески.

Хід заняття

I.      Організаційний момент
II.   Вступна частина

Правда ж, мамо, я великий?

 Правда ж, мамо, я великий?
 Сам взуваю черевики,
 Зашнуровую шнурочки.
 Сам вбираюся в сорочку.
 Сам лице і руки мию,
 Сам зачісуватися вмію,
 І не плачу я ніколи...
 Скоро вже піду до школи!
(М. Познанська)

ІІІ. Основна частина

1. Робота над прислів'ями



     "Тяжко тому жити, хто не хоче робити"; 
"Маленька праця краща за велике безділля"; "Бджола мала, а й та працює".

     Запитання до учнів:
•      Як називають людину, що любить працювати?
•      Яку роботу виконуєте вдома?
•      Чи любите допомагати старшим? Як саме?


2.  Аналіз етичних ситуацій

   Ситуація 1

     Я знаю одного хлопчика, який часто робить так: попросить його мама сходити в магазин - він  піде, але за це вимагає морозиво; 
просять накрити на стіл - він накриє, але за це його повинні повести в кіно.

   Запитання до учнів:

•      Чи подобається вам цей хлопчик? Чому?
•      Чи не траплялися з вами такі випадки?


Ситуація 2



    Двоє товаришів, Микола та Петро, разом робили з деталей конструкто­ра великий підйомний кран. Раптом відчинилися двері. Це прийшла Миколчина мама, в руках у неї були важкі господарчі сумки. Вона сказала:
 "Син­ку, допоможи мені." 
Микола подивився на маму і відповів: 
"Не можу. Ми дуже зайняті."


Запитання до учнів:

•     Що ви думаєте про поведінку Миколи?

•     А як би ви вчинили у подібній ситуації?

Ситуація 3



    Прийшов Сашко вранці до школи і відразу повідомив дітям: "А мені мама купила нові кросівки!" А коли з'явився в класі його друг Василько, він і йому сказав: "А мені мама купила нові кросівки!" Трохи згодом Сашко ще й вчительці сказав: "А мені мама купила нові кросівки!"

Запитання до учнів:

•     Як ви гадаєте, чи добре розповідати всім про свою обнову?
•     Чи можна назвати Сашка скромним?
•     Як називають таких людей, як Сашко? 
3.  Прослуховування гуморесок та віршів до теми


Бабусин вихідний

Сьогодні – неділя, бабуся ще спить,
 Не буду я рано бабусю будить.
Насмажу картоплі сама на сніданок,
Сама підмету я і сіни, і ґанок,
 Пиріг із повидлом спечу я сама...
 А то ж вихідних у бабусі нема!
 ...Картопля парує, букет на столі,
 А де це бабуся? Немає її.
– Бабусенько, де це ви? Я вас чекаю!
– Лушпиння з картоплі на кухні збираю!
Змиваю повидло зі стелі, зі стін,
Змітаю розсипаний цукор і кмин;
Ще зараз з воріт повишкрябую тісто
 І сяду з тобою, онучечко, їсти.
(Н. Дергач)




Лежебока

Із Юрком сама морока,
 Це не хлопець - лежебока.

Цілий день лежить, лежить...
 Як такому в світі жить?
 Ми копаємо грядки,
 Ми обкопуєм дубки.


 А дідусь гукає збоку:
 – Гей, невтомні малюки,
 Обкопайте й лежебоку.
(Г. Пономаренко)


ІV. Заключна частина

1.    Тематичне малювання "Як ми допомагаємо дорослим"


Конкурс малюнків




2.     Підсумок заняття








=====================================================

Тема. ТРАДИЦІЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я В РОДИНІ




hello_html_56e23a97.jpg


Мета: ознайомити учнів із сімейними традиціями, що сприяють збереженню здоров'я; розвивати інтерес до пізнання і збереження сімейних традицій; зв’ язне мовлення, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до здоров'я всіх членів родини, бажання підтримувати сімейні традиції збереження здоров’я.


Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня !
Хай вам ясно сонце світить, у вікно щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне,
А здорових і щасливих – щастя не мине.

1.Вправа «Чарівна кулька»

Діти називають правила дружнього класу, передаючи кульку один одному.

- Що потрібно для щастя людині? Для чого потрібно здоров’я?
Висновок : людині потрібно здоров’я, щоб вчитися, працювати, долати
труднощі, бути успішним, щасливим.
hello_html_7bd5db3.jpg
2. Вправа «Відгадайка»

Відгадати ребус (сім’я)

3. Бесіда
- Що таке сім’я?
- Що для вас означає сім’я?
4. Вправа «Збери прислів’я» Робота в групах.
Клас ділиться на 3 групи. Кожній групі дається завдання: скласти прислів’я про сім’ю з окремих слів, пояснити його значення.
1 група «Пізнайки»: Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
2 група «Допитливі»: Дерево тримається корінням, а людина – сім’єю.
3 група «Наполегливі»: Нащо і клад, коли у сім’ї лад.
Презентація робіт.


Наш український народ здавна умів веселитися, піклуватися про своє здоров’я.
Наші предки вважали здоров’я – найбільшим багатством. Тому навіть при зустрічі бажали один одному здоров’я.
- В Україні говорять: «З родини йде життя людини». Саме в сім’ї дитина робить свої перші кроки, навчається любові й доброти, учиться шанувати свою родину, свій рід, продовжує сімейні традиції.
Слово «традиція» походить з латинської мови й означає «передача».
Традиція - це звичаї, досвід, правила поведінки тощо, які передаються з покоління в покоління.
У багатьох родинах існують різні традиції, зокрема традиції, що сприяють збереженню і зміцненню здоров’я. Це - загартовування, участь у рухливих і спортивних іграх, туристичні походи тощо. У родинах, у яких ведуть здоровий спосіб життя, не мають шкідливих звичок, народжуються здорові діти, адже здоров’я дитини залежить і від спадковості, ви про це вже знаєте.

Тому продовжуйте традиції зміцнення і збереження здоров’я, що були закладені у ваших родинах, та започатковуйте свої.

1 Пояснення вислову. Здоров’я дитини - багатство родини.

2 Інтерактивний метод «Незакінчені речення»
- Сім’я забезпечує дитині…(любов, тепло, затишок, гарний зразок для наслідування)
- Тільки у дружній сім’ї піклуються..(про здоров’я рідних),
- підтримують традиції…(які допомагають зберегти здоров’я)
3 Бесіда
- Як ви піклуєтеся про здоров’я вашої родини?
- Які традиції є у вашій родині?
- Чи існують у вас сімейні традиції збереження здоров’я?
4.Розповіді дітей про традиції збереження здоров’я в їхніх сім’ях


 Мені дуже приємно було дізнатися, що у ваших сім’ях панує любов, злагода, добрі стосунки між членами родини і це у вас вже стало традицією.

hello_html_m496ac2ef.png   5 Вправа «Здорова сім’я» Робота в групах.
«Пізнайки» - Що потрібно робити, щоб члени твоєї сім’ї були здорові? Скласти поради .
«Допитливі» - Записати ознаки здорової сім’ї. Довести, чому саме ці ознаки ви вибрали.
«Наполегливі» - Намалювати плакат, на якому буде зображена дружна, здорова сім’я.
Групи презентують свою роботу.

 Інтерактивна вправа “Мікрофон”

- Що таке «традиція»?
- Про які традиції збереження здоров’я ви дізналися сьогодні на уроці?

 Вправа «Обіцянка»

- Ще зробимо один крок до здорового способу життя. Поверніться один до одного, візьміться за руки і пообіцяйте робити те, що буде корисне здоров’ю. Почніть словами: « Я тобі обіцяю, що…»
- Пам’ятайте, що обіцянка повинна обов’язково виконуватися.


 Хвилинка побажань

- Любі діти ! Я хочу, щоб ви мали велике і добре серце,яке б зігрівало теплом
Всю вашу родину. Бажаю вам бути здоровими, веселими, уважними до свого
здоров’я та рідних. Ніколи не забувай традицій та звичаїв своїх батьків, бо
існує повір’я у нашого народу: хто забуває звичаї своїх батьків, його карають
люди і Бог. Пам’ятайте завжди про те, хто ми на нашій планеті і де наше коріння.
Не хвилюйтесь по дрібницях. Радійте кожній прожитій хвилині. Будьте здорові.


  ЗДОРОВ’Я – це сила,
  ЗДОРОВ’Я – це клас,
Хай буде здоров’я
У вас і у нас !
Будем - здоровими,
 Будем – розумними,
                                      Будем - красивими,
   Будем – щасливими!


АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ


1) Чи обговорюєте Ви з дитиною питання здоров’я та його значення для людини?
2) Якому виду родинного дозвілля Ви надаєте перевагу?
3) Чи подаєте Ви дитині приклад здорового способу життя?
4) Придбання для дитини спортивного інвентарю (велосипеда, самоката, роликів, ковзанів, лиж, санчат, скейта, скакалки, м’яча тощо) Ви вважаєте необхідністю чи задоволенням дитячої забаганки?
5) Чи є у Вашій родині традиції щодо збереження здоров’я? Якщо «так», то які саме?

Правила здорового способу життя

Ці прості правила допоможуть Вам бути завжди у формі і зберегти своє здоров'я:
1. Прагни рухатися якомога більше. Рух – це життя! Частіше ходити пішки: ходьба активізує кровообіг. Кілька разів за день потягуйтеся всім тілом, напружуючи м'язи спини і ніг. А якщо у вас немає часу, то здійснюйте піші прогулянки.
2. Для хорошого фізичного стану необхідне правильне, глибоке і спокійне дихання. Старайся частіше провітрювати приміщення, в якому знаходитеся. Бажано залишати кватирку відкритою на всю ніч: свіже повітря потрібне не лише Вашим легеням але і Вашій шкірі.
3. Приділяйте більше уваги поставі. Втома часто буває наслідком неправильної постави. Сутула спину приводить до того, що легені виявляються затиснутими, скорочується об'єм повітря під час вдиху. Від недоліку кисню м'язи втомлюються набагато швидше. Звичка низько нахиляти голову до столу під час роботи створює додаткове навантаження на м'язи спини і приводить до головного болю.
4. Боремося зі втомою! Сядьте зручніше на стілець, відкиньтеся назад, закрійте очі і розслабте тіло. Посидьте так декілька хвилин. Це допоможе відновити сили. Якщо Ви повернулися втомленими додому, повернути сили допоможе наступний засіб: ляжте на килимок на підлозі або на жорсткий диван, закрийте очі і розслабте м'язи. Постарайся ні про що не думати і зосередити увагу на м'язах тіла. Уявіть, що вони отримали повний відпочинок. Через п'ять - шість хвилин можете встати.
5. Нормальний сон для людини - 7-8 годин. Якщо Ви спите менше, виникає хронічна втома, яка призводить до зниження настрою і працездатності.
6. Неправильне харчування також може привести до перевтоми. Прагнучи схуднути, багато хто піддає організм хронічному голодуванню. А він мстить "стомленням". Така "дієта" недопустима. Організм повинен отримувати всі необхідні елементи. Тому вибираючи дієту, порадься з лікарем або відносьтеся до цього питання розумно. Наприклад, обмежте кількість солодкого і мучного в Вашому щоденному раціоні. І пийте більше чистої води (не менше літра в день). Вживайте більше їжі, що містить клітковину і цілісні зерна, і менше – їжу, що містить цукор і приготовану з пшеничного борошна. Не забувайте про овочі і фрукти. Готуйте їжу на рослинній олії, зменшите вжиток тваринного жиру.
7. Поганий настрій підсилює втома. А втома буває причиною поганого настрою. Виходить замкнутий круг. Щоб не впадати в такий стан, старайся частіше слухати улюблену веселу музику - це кращі ліки від поганого настрою.
8. Дотримуйте режим дня. Лягайте і вставайте в один той самий час. Це найпростіша порада виглядати красивим, здоровим і відпочилим.
9. Будьте психологічно урівноважені. Не нервуйте, адже нервові клітини не відновлюються. Хоча, говорять, відновлюються, але дуже – дуже повільно. Отже знаходьте скрізь позитивні моменти.
10. Загартовуйте свій організм. Краще всього допомагає контрастний душ – тепла і прохолодна водичка. Не лише корисно, але і допомагає прокинутися.
11. І звичайно не паліть, не зловживайте алкоголем та іншими шкідливими звичками. Адже це основні чинники, які погіршують здоров'я.
12. І найголовніше... Старайтеся, щоб у Вашому житті було більше позитивних емоцій. Дивіться простіше на проблеми і труднощі. Насолоджуйтеся життям!





Комментариев нет:

Отправить комментарий