пятница, 24 апреля 2020 г.

Щоб здоров я добре мати , слід про нього змалку дбати !

Щоб здоров я добре мати , слід про нього змалку дбати !

     Мета: Дати учням поняття про те, що здоров'я - це основа щастя людини, ознайомити з ознаками здоров'я, переконати їх у тому, що здоров'я кожного великою мірою залежить від способу його життя.
 Розвивати бажання свідомо дотримуватись здорового
способу життя.бережливе ставлення до свого здоров я.


  Заняття - подорож.


 Релаксаційна хвилина ( звучить тиха спокійна музика ).


   Заплющіть очі і уявіть себе у найпрекраснішому місці на    землі. Це велика квітуча галявина, на якій зелена - зелена трава. Ви відчуваєте, як ноги ступають по ранковій росі, як тіло огортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше
свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може, це шумлять дерева чи співають пташки, а, може, ви чуєте, як звучить тиша. Залишайтеся серед цього прекрасного буяння природи, і відчуйте, як у вас вливаються нові сили, ви здорові, у вас прекрасний настрій. А тепер розплющіть очі й повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій  до кінця дня.



    Діти, на сьогоднішньому занятті  ми поговоримо про найцінніший скарб,що є в людини. Як ви думаєте, про що? (відповіді дітей) 

   Так, найцінніший скарб людини- здоров'я. Усе в житті буде чудово, якщо ви - здорові. Іграшку, красивий одяг, книжку, прикраси можна купити за гроші, але здоров'я не купиш, навіть, за найбільші гроші. Здоров'я - це найвище благо, дароване людині Природою. Про нього треба дбати самому, адже, кожний із вас - господар свого організму. 
      На жаль, досить часто ми (діти - через незнання,
дорослі - через легковажність) бездумно розтринькуємо цей дарунок,забуваючи, що втратити здоров'я легко, а повернути - дуже важко, інколи неможливо.

     І тому, сьогодні  ми здійснимо подорож до дуже цікавого міста, яке називається Нехворійко.




Яким ви собі його уявляєте?
Хто ж може жити в такому місті?
Зрозуміло, всім відомо, що приємно
бути здоровими, тільки треба знати, 
як здоровим стати.

    -Діти, а ви знаєте, що значить бути здоровим?
Якщо ви бадьорі, веселі, вам хочеться бігати, стрибати, якщо їсте з апетитом і міцно спите, значить ви - здорові.

    Добре здоров'я - це коли нічого не болить,будь-яка справа під силу, на уроках ви уважні і активні.

       А якщо не хочеться їсти, погано спиться, з'являється кволість, пригніченість,або щось болить, значить, ви захворіли.   
     Про це треба зразу сказати мамі, вчителеві, обов'язково звернутися до лікаря. 

    У місті Нехворійко живе улюблений лікар всіх дітей і звірят. Відгадайте, хто він.?

     Веде він прийом під деревом в діброві, 
Турбується про те, щоб всі були здорові.
 Лікує хвороби: кір, свинку, бронхіт,
 Скажіть нам, будь ласка, хто він? (Айболить)



 Гра "Впізнай ознаку здоров'я".


Діти, лікар Айболить хоче пограти з вами в гру. Приготуйте долоньки.
Якщо те, що я називаю, є ознакою здоров'я, ви плескаєте в долоньки,
якщо ні  - сидите мовчки.
Відсутність болю.
Гарний настрій.
Пружні м'язи.
Біль у горлі.
Хороший апетит.
Дратівливість.
Міцний сон.
Рум'яні щоки.
Кашель.
Правильна постава.
Нормальна температура тіла.
Ясні очі.




     Але, коли вже сталося, що ви захворіли, то для того, щоб швидше видужати, прислухайтесь до порад лікаря, виконайте всі його призначення, бо хворобам краще запобігти, ніж лікувати.

(Входить учень, переодягнений в лікаря).


Може лікар Айболить
Від хвороб тебе зцілить?
Проте краще так зробити,
Щоб ніколи не хворіти.




  Шановні діти! Мене направив до вас Айболить, коли довідався, що ви збираєтеся до міста Нехворійка, щоб я оглянув вас.


Прошу всіх встати і
команди виконувати.

Всі дихайте...
Не дихайте...

Все в порядку, спочивайте.
Дружно руки піднімайте.
Все прекрасно, опускайте.
Станьте прямо, усміхніться.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Всі веселі і здорові,
До подорожі всі готові.


 Подорож до міста Нехворійко.

1 Перша зупинка   "Навколишнє природне середовище".

      Потрапивши до міста Нехворійка, ми бачимо чисте голубе небо, на якому світить ласкаве сонечко (сонечко на дошці).

- Але чого не вистачає у сонечка? (промінчиків).

З кожною зупинкою у сонечка буде з'являтись промінчик (смужка паперу, на якій написано назву зупинки).

     Жителі міста дихають чистим повітрям, п'ють чисту прохолодну воду, їдять чисті продукти. Тут немає машин, заводів і фабрик, які викидають у навколишнє довкілля отруйні речовини, а багато дерев і квітів, які очищають повітря від шкідливих речовин.



     Тобто, природа в місті Нехворійко здорова.
Значить, і люди, бо вони частина природи, в такому місті будуть здоровими. 

      Здоров'я людини залежить від здоров'я природи.
 Отже, щоб бути здоровим і довго жити, потрібно берегти природу від забруднень.

А що можуть робити діти для збереження природи? (висаджують дерева, кущі, економлять воду, тепло, електроенергію).


2 Зупинка "Режим дня" (новий промінець).


     В місті Нехворійко всі жителі мають свій режим дня, щоб не гаяти дарма часу, а за день встигнути зробити багато необхідного і корисного.

Режим дня передбачає :

чергування навчання і відпочинку, 
вставати в один і той же час, 
а також їсти, вчитися, гуляти, лягати спати,
 (ознайомлення з режимом дня за таблицею).

Кожен день повинен розпочинатися... підкажіть... з ранкової зарядки.




Кожний день по розпорядку
Маємо робить зарядку.
Для здоров'я вона -плюс, 
Намотай собі на вус.




     Хто робить вранці зарядку?
    Ви, напевне, не раз спостерігали, як поводиться кішка чи собака після сну.
    Спершу вони потягуються - це вони роблять зарядку.

    Що ви відчуваєте після ранкової зарядки? (проходить сон, бадьорість, радість, бажання багато встигнути за день, впевненість).


3 Зупинка "Чистота - запорука здоров'я" (промінець).

    У місті Нехворійко існує товариство "Друзі чистоти". Але до нього можуть вступити лише ті, хто виконує правила особистої гігієни. Всі його члени знають вірш Г. Бойка і дуже його люблять. Послухайте його.


З фізкультурою ми дружим, 
Різні вправи любим дуже. - 
Раз, два,три, чотири!-
Чути з нашої квартири.
Я до крана сам дістану
Умиваюсь біля крана.
Милю милом щоки, шию, 
І водою добре мию. 
В мене щіточка зубна,
 Подивіться, ось вона! 
Зверху вниз і навпаки 
Чищу зуби залюбки.
А у мене, а у мене
 Є гребіночка зелена. 
Я нікого не прошу-
Сам голівку причешу. 
Не ведмідь же я, малята,
Щоб до рота пальці брати. 
Це мені не звично:
 Не гі-гі-є-ніч-но!




      Ви хочете стати членами товариства "Друзі чистоти"?

       Давайте ще раз спробуємо перерахувати  
правила особистої гігієни.


Вранці треба вмиватися, чистити зуби, розчісуватись.
Перед вживанням їжі, після туалету мити руки з милом.
їсти тільки з чистого посуду.
Ретельно мити овочі та фрукти.
Обрізати щотижня нігті.
Не брати до рота пальці, брудні предмети.
По необхідності приймати душ або митися в ванні.



Діти, а для чого все це потрібно робити?

======
      Члени товариства прислали нам загадки, щоб перевірити, чи любимо ми чистоту.
 Розгадавши їх, ми згадаємо предмети, які допомагають нам
дотримуватись правил особистої гігієни.

Загадки

Густий і зубастий
Учепився в чуб вихрастий.
(Гребінець)

Хто завжди правду каже,
Який є, таким покаже.
І без слів про все розкаже.
(Дзеркало)

Резинка - Акулинка
Пішла гулять по спинці.
Поки вона гуляла,
Спинка рожевою стала.
(Мочалка)

Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
А купатись не люблю,
Бо від того худну. (Мило)



Фізхвилинка.

Слухати ви перестали,
І тепер всі дружно встали.
Будем ми відпочивати,
Нумо вправу починати.

Руки - вгору, руки - вниз,
І легесенько пригнись,
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз - присіли, другий - встали.
Всі за парти посідали,
Знову в подорож помчали.


4.3упинка "їжа - джерело росту і здоров'я" (промінець)

    Їжа - необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. Вона забезпечує наш організм енергією, живильною силою. Треба їсти, щоб рости і розвиватися.
  Їжа повинна бути різноманітною, бо саме з продуктами, які ми їмо, до нашого організму потрапляють вітаміни. А в різних продуктах - різні  вітаміни. Якщо їх не вистачає, людина важко хворіє.



Сценка "Ми - корисні для людини, ваші друзі -  вітаміни".

(Підготовлені діти з коронами на головах, на яких написано: Вітамін А, Вітамін В, Вітамін С, Вітамін Д).


Вітаміни (разом): Добрий день! Впізнали нас?
Ми - вітаміни, дуже корисні для людини.






Вітамін А: Я - вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір.
Мене багато в моркві, маслі,сирі, яйцях, печінці, зеленій цибулі, гарбузі.






Вітамін В: А я - вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці.
Шукайте мене в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах,
горосі, квасолі, м'ясі.






Вітамін С: А я - вітамін С, запобігаю застуді, допомагаю вам рости. Багата на мене капуста, помідори, цибуля, часник, шипшина, лимони, чорна смородина



Вітамін Д: А я - вітамін Д, зміцнюю кістки. Живу в молоці, печінці, житньму хлібі 

Вітаміни (разом): 
Хто дружити  з нами буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.



       В місті Нехворійко лікар Айболить і його помічники уважно слідкують що і як їдять його жителі, вчать їх
правилам харчування. Ось і нам він прислав листа, в якому перелічені правила харчування. 

Ознайомимося з ними.
Перед їдою завжди мий руки.
Не вживай незнайомих продуктів.
Не їж на ходу.
їж в один і той же час чотири рази на день.
Добре пережовуй їжу.
Не розмовляй з наповненим ротом.
Не переїдай.

(Якщо дозволяє час  можна провести рекламу улюбленого соку, гру "Вгадай страву за описом", гру "Звари борщ")



5.Зупинка "Активний відпочинок" (промінець). 




   В місті Нехворійко всі жителі молоді, життєрадісні, бадьорі. Вони люблять грати в футбол, волейбол, плавають, катаються на лижах, ковзанах, велосипедах, самокатах,
люблять працювати на свіжому повітрі.
   Вони розуміють, що рух - це життя.




     Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, вередливими, не впевненими в своїх силах, погано вчаться. Я впевнена в тому, що всім вам подобаються уроки фізкультури.

    Ще понад 2500 років тому в Древній Елладі на величезній скалі було викарбувано слова:

Хочеш бути сильним - бігай.
Хочеш бути красивим - бігай.
Хочеш бути розумним — бігай.



    Щоб бути здоровим, не хворіти, треба дружити з сонцем, повітрям і водою, загартовувати свій організм.


     Ось і закінчується наша подорож. Отже, ви бачите, як багато зусиль потрібно прикласти, щоб бути здоровим. Я думаю, що ми ще не раз завітаємо до міста Нехворійка.
     А на прощання лікар Айболить хоче перевірити, чи добре ви
засвоїли його поради.

Гра "Корисно - шкідливо" (говорять хором).
Перебування на свіжому повітрі.
Звичка все брати в рот і куштувати на смак.
Тривале сидіння біля телевізора.
Миття рук перед вживанням їжі.
Черезмірне вживання солодощів.
Паління цигарок.
Загартування.
Вживання різноманітної їжі.
===============
Підсумок заняття.

Як ви розумієте прислів'я:

Здоров'я за гроші не купиш. 

Хворому і мед гіркий. 

Сонце, повітря і вода -
найкращі друзі. 

Щоб здоров я добре мати - 
слід про нього змалку дбати.

    Діти, бережіть і зміцнюйте своє здоров'я, і ви виростите здоровими, життєрадісними, працьовитими, здатними подолати будь-які труднощі.




=============================================
------------------------------------------------------------------------------

Це дуже цікаво !
Невідоме про Айболита !

Прогуливаясь улицами Вильнюса мы увидели скульптуру - старый еврей с девочкой, держащей котенка на руках. Подошли поближе и внутри у меня как-то все перевернулось, я определенно знаю кто это, но не могу пока вспомнить.

Старый мудрый еврей с тростью, в шляпе и пальто , смотрит с такой заботой и любовью на ребенка, так может смотреть только любящий дедушка. Он наверняка жизнь отдал во имя детей. Это нам сразу стало очевидно. Рядом табличка на литовском языке. - Ксюш, памятник врачу, - Рома разобрал кое- какие слова. Не хотелось сразу уходить, мы задержались на максимально возможное время возле каменных изображений , от них веяло добром, безграничным всеобьемлющем добром и теплом. Я такое встречаю впервые. Не успокоилась, пока не узнала и вам сейчас расскажу! Итак!
Знакомьтесь: Цемах Йоселевич Шабад.


Как?! Вам ни о чем не говорит это имя? Хорошо, а если я скажу по другому?

Знакомьтесь -Доктор Айболит!

Да, тот самый , собственной персоной " приходи к нему лечиться и корова и волчица" Кто знал настоящее имя прототипа Айболита и о том что он жил в Вильнюсе, садитесь, пять! Я лично уверена была, что персонаж вымышленный, но нет. Цемах Шабад -врач , после учебы был отправлен в Астрахань для борьбы с эпидемией холеры(не в Африку), вернулся в Вильнюс , тут он занимался медицинской практикой, общественной деятельностью ,благотворительностью, так он организовал приюты для сирот, и оздоровительные лагеря для детей.

"Благодаря Цемаху Шабаду в городе была организована акция "Капля молока", когда малоимущим людям, имеющим грудных детей, бесплатно выдавались еда и одежда." Чуковский был знаком с Шабадом и дважды останавливался у него в квартире в Вильнюсе. Вот что пишет Корней Чуковский о нем: "Был это самый добрый человек, какого я только знал в жизни. Он лечил детей бедняков бесплатно. Придёт, бывало, к нему худенькая девочка, он говорит ей: "Ты хочешь, чтобы я тебе выписал рецепт? Нет, тебе поможет молоко, приходи ко мне каждое утро, и ты получишь два стакана молока". И по утрам, я замечал, выстраивалась целая очередь. Дети не только сами приходили к нему, но и приносили своих животных" Маленькие горожане души не чаяли в добром докторе , они просто так приходили со своими секретами и вопросами и он разговаривал с ними как со взрослыми, не отказывал он и в медицинской помощи им и их питомцам, лечил кошек, собак, голубей, хотя никогда не был ветеринаром. Благодаря настоянию его знаменитых потомков: Майи Плисецкой и Михаила Ботвинника в Вильнюсе и установлен памятник великому человеку с широкой душой, "всех излечит, исцелит, добрый доктор Айболит"!
=============================================

                                     День Землі



«Зробимо планету щасливою – і самі будемо щасливими!»


Що таке щастя? Як жити в гармонії з самим з собою та 

навколишнім средовищем? Як навчитися не лише 

споживацького способу життя, а й виховати в собі вміння 

віддавати природі повагу та любов. Та й коли востаннє Ви були 

в лісі, чи на річці? Чи помічали купи сміття, згарища, знищені 

водойми. Мабуть, такі запитання здаються дивними, а то і 

недоречними. Адже ми звикли сприймати природнє довкілля, 

як належне, висуваючи на перший план зовсім інші пріорітети 

в сьогоднішньому житті. Але поступово люди починають 

усвідомлювати, що природа не лише обдаровує нас, а й 

просить про допомогу. Тож дуже важливо вчитись бути 

справжнім, розумним господарем  природного багатства.

Життя людей тісно пов’язане із станом довкілля. Глобальна 

екологічна криза набула системного характеру. Людство 

дедалі більше усвідомлює необхідність перетворення свого 

життя на безпечне, здорове, радісне...Для цього людині 

потрібне блакитне небо, чисте довкілля. Наше завдання – не 

шкодити планеті Земля, вчитися заощаджувати її ресурси, 

дбати про своє майбутнє та долю майбутніх поколінь, 

мешканців Землі.

                              Діти - за чисте місто


«Усі ми пасажири одного корабля, що називається Земля» - сказав Антуан де Сент-Екзюпері. Тому священний обов’язок кожного полягає у постійній турботі про наш спільний дім. Особливо на сучасному етапі, коли планеті загрожує екологічна катастрофа.
Україна поступово, але впевнено перетворюється на головний смітник Європи. У середньому мешканець великого міста щодня викидає по 1-2 кг сміття. Якщо додати до цього величезні обсяги відходів промислових, то результат жахає. Щорічно жителі нашої країни “виробляють” 11 млн. кубометрів побутових відходів, які зай­мають 260 тисяч гектарів - приблизно таку ж площу, як держава Люксембур


   Треба  стати на боротьбу зі сміттям, аби зберегти наші 

парки та сквери, водой­ми і повітря чистими
.    Разом ми зробимо нашу Україну найчистішою країною на Земліі
 Що потребує нашого втручання в навколишнє середовище, щоб його змінити або поліпшити? Чи потребує нашої допомоги шкільний сад, міський парк, дерева, що ростуть обабіч шляху; вулиця, що переповнена сміттям; річка, струмок, що протікають поруч? Що кожний з нас може зробити для поліпшення екологічної ситуації в тій місцевості, де живе? 
      

       «Одне дерево посадив - недарма прожив»

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, на кожного жителя міста повинно припадати 50 кв. м зелених насаджень. Дерево середніх розмірів за добу відновлює стільки кисню, скільки необхідно для дихання трьох людей. Зелені насадження поглинають до 80 % аерозолів і пилу. На листках дорослих дерев за літо осідає в середньому до 20-25 кг пилу. Запиленість житлового мікрорайону за наявності зелених насаджень на 40 % нижча, ніж без них. Багато рослин чутливі до забруднення атмосферного повітря. Рослини-індикатори вказують на наявність забруднювачів повітря, дають змогу зробити висновки про шкідливість тих чи інших речовин для природи та людини.

«Птахи в місті»

Життя людей нерозривно пов'язане з життям птахів. Птахами люди цікавилися завжди. Хто з нас не мріє злетіти високо-високо в небо й подивитись на рідну землю? А кого не зачаровували пташині пісні? Птахів називають санітарами лісів, полів, садів. Вони знищують комах, поїдають насіння бур'янів, очищають природу від шкідників. Наприклад, ластівка за літо з'їдає близько мільйона шкідливих комах. За підрахунками агрономів, кожний грак за день знищує 400 шкідників. Зозуля може з'їсти за годину до сотні волохатих гусениць, яких не їдять інші птахи. Відомо, що сова знищує не менше тисячі гризунів щороку. Ось чому необхідно оберігати птахів, допомагати їм вижити в несприятливих умовах.

«Екологічна вікторина» – про флору і фауну України, яким потрібна наша допомога. 



1. Яка з ящірок має голос? (Кримський гекон.) 
2. У якого ссавця серце важить 1 тонну? (Синій кит.)
 3. Назвіть найменшого серед ссавців нашої фауни. (Землерийка.)
 4. Які тварини сплять з відкритими очима? (Риби, бо не мають повік; змії – у них повіки зрослися.) 
5. Який з оленів фауни України найбільший? (Лось.) 
6. Який осілий птах вигодовує пташенят узимку? (Шишкар.) 
7. Чи є пташине молоко? (Є у голубів.) 
8. Яку рослину називають другом пішохода? (Подорожник.) 
9. Що є замінником м’яса серед рослинних продуктів? (Гриби.) 
10. Скільки ніг у павука? (Вісім.) 11. Про яких тварин можна сказати, що вони «лізуть із шкіри»? (Про змій.) 
12. Чим живляться жаби узимку? (На зиму жаби впадають у сплячку і в цей час не їдять.) 
13. Який птах найбільший в українській фауні? (Дрофа.) 14. Яке хвойне дерево скидає на зиму хвою? (Модрина.)

 «Знай. Люби. Бережи»  (Відповіді – слова з «Р» у кінці.)
1. Вимерлий дикий бик, предок рогатої худоби. (Тур.) 
2. Інша назва ссавця. (Звір.) 
3. Двокрила кровоносна комаха, переносник збудника хвороби. (Комар.) 
4. Невеликий лісовий птах, самці якого мають червоні груди, а узимку він кочує. (Снігур.)
 5. Великий гризун, який має цінне хутро. (Бобер.)
 6. Маленький хижий хутровий звір. (Тхір.) 
7. Інша назва пацюка. (Щур.)
                        Завдання: «Розминка». 

Учасникам задається питання. Хто першим підніме руку, відповідає на нього. За правильну відповідь надається 1 бал. 

1. Територія, що охороняється. (Заказник.) 
2. Винищений людиною велетенський ссавець. (Мамонт.) 3. Чим людина дихає. (Киснем.) 
4. Літом одежу вдягає, на зиму скидає. (Дерево.) 
5. Які птахи прилітають до нас узимку? (Омелюхи, снігурі.) 6. Які джерела енергії за умов нормальної експлуатації найбільше забруднюють навколишнє середовище радіоактивними речовинами? (ТЕС, АЕС.) 
7. Яка тварина найшвидша? (Гепард.) 
8. Якої шкоди може завдати вирубування лісу на берегах річки або озера? (Озеро, річка мілішають.) 
9. Який ссавець в Україні найбільший? (Зубр.)
 10. Який птах України найшвидший? (Сапсан, мандрівний сокіл.) 
11. Який кущ традиційно висаджують біля криниці? (Калину.) 
12. Назвіть тварин, що занесені до Червоної книги України. (Зубр, кіт лісовий, сліпак піщаний, хохуля звичайна та ін.)
 13. Ботаніка – це… (Наука про рослини.)
 14. Які риби мають вуса? (Осетер, сом, сазан.) 
15. Що сходить без насіння? (Сонце.) 
16. У яких тварин кінцівки схожі на людські? (У мавп.)




Комментариев нет:

Отправить комментарий