понедельник, 27 апреля 2020 г.

Подорож у Країну дорожніх знаків


Девіз свята « Правила дорожні має знати кожен »


      Любі діти, ми сьогодні завітали на свято 

« Подорож у Країну дорожніх знаків », 
   і я думаю, що нам усім буде цікаво,бо ми з вами  живемо в суспільстві, де завжди існували певні правила, яких  потрібно дотримуватися.


 А щоб наше життя було щасливим, щоб ми були здорові і не потрапляли в різні неприємні ситуації, нам необхідно знати 
« Правила дорожнього руху ».



Юний інспектор руху 1

-  Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про правила дорожнього руху. У нас прекрасний настрій і якщо ми подивимось навкруги, то побачимо, що наша школа та будинки, в яких ви живете знаходяться поруч з вулицею. І якщо уважно прислухатись, то почуємо гудіння автомобілів. Іноді вони мчать на великій швидкості. Поруч з дорогою прокладено доріжку для пішоходів - яку називають  тротуаром. Вам тепер часто потрібно переходити вулицю : зранку ви поспішаєте до
школи, а після уроків повертаєтесь додому.
     Щоб спокійно переходити вулицю, потрібно знати правила дорожнього руху.


Юний інспектор руху 2

Правила руху в нашій країні
Для пішоходів усюди єдині
Знати добре їх всі повинні
І дівчатка і хлоп’ятка,
І зайці і тигренятка,
А також дорослі люди ...
От тоді порядок буде.





Ведуча - Сьогодні ми будемо з вами подорожувати ! Відвідаємо Країну  Дорожніх знаків. Але чому ж нас ніхто не зустрічає?


ЮІРЗ - Ой, погляньте, лист якийсь ... Давайте прочитаємо !

  ЮІР - 1 (читає листа)

«Ми жителі країни Дорожніх знаків,знаходимось у біді. Ми потрапили у полон до Поміхи - Неуміхи. І тепер у нашій країні відбуваються постійні аварії.
Допоможіть нам !»


Ведуча
- Діти, допоможемо ?

ЮІР-З




- Тут, напевно,скаже хтось :
Щось цікаве відбулось ?
Всі пропали переходи.
Не заплачуть пішоходи.
І самі знайдуть шляхи,
Щоб дорогу перейти !
Світлофор чомусь мовчить
Ну і що - хай не горить !


Ведуча:

      Діти, а ви як гадаєте ? Чи потрібні правила дорожнього руху і світлофор?
Навіщо вони потрібні ?


(Несподівано вбігає Поміха-Неуміха. Хватає листа, читає,вигукує ).
Поміха -Неуміха

- Ха-ха-ха ! Допомоги захотіли !
Не буде їм допомоги ніякої!
Та і хто їм допоможе ?


Ведуча
Ми допоможемо ! Правда, діти ?
(Поміха-Неуміха дивиться в зал )

Поміха-Неуміха
- А ви хто такі ?

ЮІР-З
- Ми учні 2-го класу 

Поміха-Неуміха
  -A-а ! ... Допомогти захотіли ? Ніколи вам не вдасться допомогти ! Не отримаєте ви світлофор і дорожні знаки. Я їх гарно сховала! Шлях туди довгий і важкий, і ніякими знаками не позначений !

Ю1Р-1
- Діти, ви злякалися її ? Ну що є, тоді не будемо втрачати час і рушаймо в  дорогу !

(Плачучи заходить дорожній знак).


Дорожній знак

-Я- Дорожній знак. Мене зачарувала Поміха - Неуміха. Я і мої друзі не можемо нікому показати правил дорожнього руху. Я зможу відкрити знак, тільки тоді, коли ви допоможете мені зніти чари, а для цього ви повинні відгадати  загадки.


Ведуча

Загадки

1
Біжать чотири брати
І один одного догнати не можуть. (Колеса)

2
Тримаюсь лиш я на ходу,
Як зупинити - упаду. (Велосипед)

3
Дім по вулиці повзе
На роботу всіх везе,
Не на курячих ногах,
А у гумових чобітках. (Автобус)



4
Підмигне зеленим оком - ми йдемо,
Підмигне червоним - стоїмо. (Світлофор)



Дорожній знак
- Впізнали мене ? (Відкриває знак «Пішохідний перехід»). Де ви мене можете зустріти ?



Ведуча
- Правильно! Діти, ми запрошуємо Дорожній знак подорожувати разом з нами і попросимо бути суддею в нашій невеличкій вікторині. За кожну правильну відповідь, дорожній знак буде дарувати подарунки :


Вікторина

1 Де і як повинні рухатись пішоходи ? (по тротуару)
2 У яких місцях пішоходам дозволяється переходити вулицю ? (там де є пішохідний перехід)
3 Що означає зелений сигнал світлофора ? (можна переходить вулицю)
4 Які наземні транспортні засоби ви знаєте ? (машина, автобус, мотоцикл)
Де повинні перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу ?

6 Що означає жовтий сигнал світлофора ? (приготуватись)




(Вбігає кіт. Голосно співає пісню).

Кіт (пісенька на мотив «Вместе весело шагать ...)

Інтенсивний нині рух на дорозі / З р .
Для інспектора ДАІ день в тривозі / Зр.
Треба дати лад на вулицях і вуличках.
Не встигаю на роботі з’їсти булочку.
Нас життя знать про дорогу всіх заставило,
Раз словечко, два словечко.
Вийде правило! - Мяу -мяу !


Ведуча
- Ти що, Коте, не знаєш правил дорожнього руху ? Не бачиш, який знак стоїть?
Це ж знак, який забороняє звукові сигнали!

Кіт
- А навіщо мені їх знати ? Я прекрасно обійдусь і без них !

Ведуча
- Ну, що ж, зараз перевіримо. Скажи, як треба переходити вулицю ?

Кіт
- Як-як ? - На чотирьох лапах !

Ведуча
- Діти, Кіт дав правильну відповідь ? А як треба ?


ЮІР-1

Пішохід,пішохід !
Пам’ятай про перехід !



І підземний і надземний,



Що на зебру схожий,



Знай, що тільки перехід
Всім нам допоможе !

Ведуча
- Правильно. А тобі, Коте, друге запитання: Як треба обходити автомобіль ?

Кіт
- А навіщо його обходити ? Можна й перестрибнути або пролізти під колесами!

Ведуча
Знову неправильно ! А тепер відповідай на останнє запитання:

 Чи можна гратись на проїжджій частині ? Чому ?

Кіт
- Дивлячись у що?! В шахи - не можна, тому, що машини всі фігури  позбивають! А ось у м’яча - можна! І ще й як. Ого-го!

Ведуча
- А ви, діти, згодні з котом ? Чи можна грати на проїжджій частині? Чому?


(Вбігає Поміха -Неуміха. Звертається до Кота)

Поміха - Неуміха
- Не слухай їх ! Дуже цікаво гратись на дорозі! Скільки ми з тобою аварій зробили..

(Поміха - Неуміха танцює з Котом і дітьми )

Ведуча
- Годі ! A-ну припиніть!

Поміха-Неуміха
- Не слухай їх Котику ! Вони ж нічого не знають! От спитай їх чи знають вони хоч щось про світлофор?




ЮІР -З
- Так, знаємо ! Це слово складається з двох частин :
«Світло і фор».
Слово «Світло» - всім зрозуміле, а «фор» походить від грецького слова «форос, що означає «носій».
 А разом — «носій світло». В нього три кольори.



Гра "Світлофор"

Ведуча

- Світлофора оченятка -
Іскра, Крапелька, Зайчатко –
Безтурботно собі грались,
У три кольори сміялись.
Коли Зайчик в Іскру влився,
То весь транспорт зупинився.
Здогадались, який колір
Засвітивсь на світлофорі?
(Червоний)
А всі думали, гадали,
Чому світло іншим стало.
Світлофора лікували,
Окуляри приписали.
Але Зайчик засміявся
І за Краплею погнався.
А коли у Украплю влився,
Його колір враз змінився.
І на зебри-переходи
Поспішили пішоходи.
Здогадались який колір
Засвітився на Світлофорі ?
(Зелений)
Раптом Іскорка в Краплинку
Заховалась на хвилинку.
Водії сказали хором :
«Знову лихо з Світлофором!»
Світлофори ( всі це знають)
Фіалкові не бувають.
Його ще раз полікуйте,
Й так як треба розфарбуйте.

(Діти підбирають кольори для світлофора ).

Ведуча
- Ми разом розфарбували світлофор)
Тепер він, як і раніше буде допомагати нам

Поміха - Неуміха (тягне Кота)
- Ходімо, аварії чинить!


(Йдуть,співаючи частівки)

Частівки

По дорозі йшла Одарка,
Роззявила рота.
То й наїхала на неї
Новенька «Тойота».
На дорозі грався Вася
Їв банан і ковбасу
А тепер лежить в лікарні
Руки-ноги у гіпсу !


(Чутно гуркіт. Вбігає Кіт з перев’язаною лапою)

Ведуча
- Ой, що трапилось ?

Кіт
- Я потрапив в аварію, бо не знаю правил дорожнього руху, але вже дуже хочу їх вивчити! Допоможіть мені!

(Учні розповідають вірші)

Учень 1
Якщо правила не вчить,
Це є - небезпека.
Вас машина зіб’є вмить,
Та, що мчить здалека.




Учень 2
Коли дуже поспішаєш
І часу ніяк не маєш,
Не біжи, а зупинись –
Шлях уважно роздивись !

Учень З
Щоб не трапилось біди,
Шанувати треба знаки.
На дорозі - небезпечно,
То ж обачним будь доречно !


Учень 4
І проспекти, і бульвари .
Всі шумливі в наші дні,
Ти проходь по тротуару
Лиш по правій стороні !
Пустувати тут де люди,
Заборонено!
Стань взірцевим пішоходом !
Це - дозволено !

Учень 5
Бігаючи не забудь :
Переходити перехрестя –
Особливо пильним будь.
Йти коли червоне світло,
Заборонено !
На зелене, навіть дітям,
Йти - дозволено !



Поміха -Неуміха ( заходить )
 Все ! Я пропала ! Мої чари тепер безсильні! Я йду від вас!

Знак
  Всі жителі нашої країни дуже вам вдячні, і обіцяємо допомагати вам на дорогах !

Ведуча
     Ми зробили сьогодні велику справу: врятували від Поміхи - Неуміхи Дорожні знаки і Світлофор !




     На вулицях країни Дорожніх знаків не буде більше безладу. І тепер на перехресті нас завжди вітатиме Світлофор і світитимуть його вогні

Червоний - стій,
Жовтий - приготуйся,
Зелений - йди !
Це повинен знати кожен на 12



Друже запам’ятай
Ти важливі поради
І увагу звертай
На дорожні знаки.
Це наука проста,
Але дуже важлива.
Ти людина щаслива !

Червоне світло
Пішоходу підскаже
«Обережно мій друже,
Шлях закритий, закритий»
Світло зелене
Посміхнеться до тебе
Посміхнеться і скаже:
«Шлях відкритий!»




 Червоне світло – пам'ятай.
« Спинись! – велить завжди.
А жовте мовить: « Почекай!”
Зелене кличе: « Йди!”



Вчитель
Сьогодні ми зустрілися з Світлофором і Дорожніми Знаками, ми багато чого дізналися, але хочемо знати ще більше. Тому просимо наших нових друзів заходити до нас частіше.




=========================================


                          Турбота про очі. 












Бережіть свій зір та зір своїх дітей !





==============================================

"Тільки родина, як зірка єдина, твій порятунок, надійний причал"




Багато повчальних історій складено про батька і матір, бабусю і дідуся, яких ви повинні поважати, цінувати кожен прожитий ними день, робити для них якомога більше добра. Ви не повинні ніколи лишати своїх батьків самотніми. 

Не забувайте, що всі ви станете батьками і своїм особистим прикладом в усьому маєте бути зразком для власних дітей. Послухаємо мудрі заповіти, які лишила нам народна педагогіка.


        /Інсценізація легенди «Материнське серце». /



Автор.

У матері був єдиний син – дорогий, ненаглядний. Душі в ньому мати не чула, по краплині збирала росу для вмивання, найтоншим шовком вишивала сорочки. Виріс син, ставний, гарний. Одружився з дівчиною предивної, небаченої краси. Привів молоду дружину в рідну хату. Не злюбила молода дружина свекруху, зненавиділа її. Боялася мати показатися невістці на очі, сиділа в сінях. А потім у сарай переселилась. Але й це не заспокоїло красуню.

Дружина.

Коли хочеш, щоб я жила з тобою, убий матір, вийми з грудей її серце
і спали на повільному вогні.

Автор.

Не здригнулося серце в грудях сина, зачарувала його небачена краса
дружини.

Син.

  • Наказала мені дружина вбити васмамо, вийняти з грудей ваших
серце і спалити на повільному вогні. А не послухаю, піде від мене дружина. Не можу я жити без неїне можу не послухатись.

Мати.

Ну що ж, сину, роби так, як велить серце.

Автор.

- Пішов син з матір’ю в діброву, наламав сухого хмизу, розпалив вогнище. Убив матір, вийняв з грудей серце. Поклав на жар. Спалахнув сучок, тріснув, полетіла жаринка, ударила в обличчя синові, обпекласкрикнув син, закрив долонею обпечене обличчя. Стрепенулося серце материнське, що горіло на повільному вогні, прошепотіло:

Серце.

Синочку мій рідний, тобі боляче? Зірви листок подорожника, ось росте біля вогнища, приклади серце материнське… Потім у вогонь покладеш.

Автор.

Заридав син, схопив гаряче материнське серце в долоні, уклав його в розкраяні груди, облив гарячими сльозами. Зрозумів він, що ніхто й ніколи не любив його так гаряче й віддано, як рідна мати. І таким всесильним було бажання материнського серця бачити сина радісним і безтурботним, що ожило серце, закрилися розкраяні груди, підвелася мати і притисла кучеряву голову сина до грудей. Осоружною стала йому дружина – красуня, не міг він повернутися до неї. Не вернулася додому й мати. Пішли вони вдвох степами широкими, стали двома могилами високими.

Учень.



Така легенда, створена народною мудрістю. Немає любові, сильнішої за материнську, немає ніжності, ніжнішої за ласку і турботу материнську, немає тривоги, тривожнішої за безсонні ночі й незімкнуті очі материнські. Українська мудрість говорить: “Коли в серці синовому загориться іскра, в тисячу разів менша від факела материнської любові, то й тоді ця іскра буде все життя людське горіти незгасним полум’ям”.





Учитель.

У невичерпному джерелі народної моралі нам треба черпати духовну енергію справжньої людяності, дружби і товариськості, справжнього братства вільних людей. Народ нещадно засуджує синівську невдячність і підносить благородство синівської любові й відданості. Ці мотиви звучать, наприклад, у легендах “Завжди розум навчить” та «Три покоління». 

Учень.

Колись старих людей, які вже нічого робити не могли, спускали на лубках у провалля, щоб дарма хліб не їли. а один чоловік дуже любив свого батька й не виконавши жорстокого закону, заховав його в хліві та годував таємно. Через деякий час трапився недорід. Нічим людям сіяти. Старий побачив, що син чогось зажурився, розпитав про все й порадив зняти зі стріхи снопи, ще раз обмолотити їх і засіяти. Так син і вчинив. Зійшов у нього хліб найкращий, найбільша нива була засіяна. Всі люди допитуються, як він до того додумався.
Чоловік спочатку мовчав. тоді розповів, що батько так навчив. З того часу люди перестали старих на лубках вивозити, а шанували до самої смерті, бо вони мудрі, життям биті, завжди розуму навчать.

Учениця.

Ми всі запам’ятаймо таку істину: до рідних потрібно ставитись зі щирою любов’ю, повагою, чуйністю. Піклуйтеся про них, не завдавайте їм прикрощів, бережіть рідних – це найдорожче, що у нас є. Нехай наші бажання виходять із можливостей батьків.
Будь хорошою людиною – і ти забезпечиш щастя батькові й матері. Не допускай, щоб старість їхня була позначена горем. Нехай це буде метою усього твого життя.


                                                  Інсценізація



Автор.

Дуже давно жила сім’я з трьох поколінь. От якось батько наказує синові:

Батько.

- Приготуй завтра візка, бабусю повеземо.

Автор.

Повставали вони до схід сонця. Батько виніс свою стару матір, посадив на візок, покликав сина і вдвох повезли. Заплакала стара, але нічого не могла вдіяти.

Син.

 Куди ми веземо бабусю?

Батько.

  • До старого шахтного обвалу, бо яка від старості користь, якщо
тільки сидить та їсть, а робити вже нічого не може.

Автор.

Коли приїхали до шурфу, розвернув батько возика і тихенько пустив його разом з бабусею.

Син.

  • Що ви наробили, тату? Нащо і возика кинули? А коли прийде час,
на чому я вас повезу на звалище?

Автор.

Почув це батько і наче прокинувся, гірко заплакав і поліз до ями – витягати матір.




Учень.

Синівська вдячність… немає вищої радості для людини, яка відчуває наближення присмерку свого життя, ніж вдячність дітей за добро і благо, створене батьками в ім’я їхніх сина й дочки, добра і блага. І немає гіркішого й сумнішого почуття для батьківського й материнського серця, ніж відчувати, що син або дочка байдужі, безсердечні, що вони забули про все добре, зроблене для них матір’ю і батьком.


                                                                 






                                                             Може в житті хтось принаду підкине
                                         У чарівничих, звабливих очах.
                                         Тільки родина, як зірка єдина,
                                         Твій порятунок – надійний причал.
                                         Ні, не шукай в своїм серці причину,
                                         Якщо зневіра тебе обпече...
                                         Тільки родина у прикру годину
                                         Схилить надію тобі на плече.





                                         Приспів:


 Родина, родина – від батька й до сина
Від матері доні добро передам.
Родина, родина – це вся Україна
З глибоким корінням, з високим гіллям.







                                           В морі спокуси є хвилі великі,
                                           Та не забудь у захопленні ти,
                                           Що лиш родина – бальзамові ліки,
                                           Ліки від старості і самоти
                                           Все відцвітає, і жовкне, і гине,
                                           Вітром розноситься, ніби сміття...
                                           Тільки родина, як вічна зернина,
                                           На невмирущому полі життя.


============================================




Комментариев нет:

Отправить комментарий