пятница, 16 апреля 2021 г.

Що розкаже упаковка. Інформація на упаковці.

 



Упаковка повинна привернути увагу і розповісти про товар з першого погляду.


Упаковка–це місткість, оболонка, тара для зберігання продукції, етикетка і вкладиш.

Упаковка буває трьох видів – первинна, вторинна і відвантажувальна (транспортна).



Первинна упаковка – це та, в яку товар вміщують в процесі його виготовлення (пляшка, флакон).

Вторинну упаковку використовують додатково до первинної і викидають, коли товар надходить у споживання (картонна коробка для одеколону). Вона, як правило, є засобом для додаткової реклами і просування товару на ринку.

До відвантажувальної належить упаковка, необхідна для зберігання, пакування та транспортування.

Невід'ємні атрибути упаковки – це етикетка, бірка або ярлик, тобто засоби маркування товару, з допомогою яких можна отримати більш повну інформацію про придбаний продукт.



Упаковка та її функції

Упаковка - місткість, оболонка, тара для зберігання та транспортування продукції. Невід'ємною частиною упаковки є маркування та друкована інформація, етикетки, вкладиші.

Етикетка (ярлик) містить рекламні матеріали, назву продукції, її склад, інструкції для зберігання та використання.

Вкладиші докладно знайомлять покупців з тим, як розібратися з конструкцією складного вузла, агрегату, або як приготувати за рецептом смачну страву.





Сучасна упаковка виконує такі функції:

  • - зберігає товар від псування та пошкоджень;
  • - забезпечує створення раціональних одиниць товару для продажу;
  • - забезпечує захист товару при транспортуванні, складуванні, навантаженні та розвантаженні;
  • - слугує носієм інформації про товар, виступає в ролі "рекламного агента" підприємства.



Розглянемо детально ці функції.

1. Збереження товару від псування та пошкоджень. Сучасна упаковка повинна зберігати певні якості товару - свіжість, запах, смак, зовнішній вигляд. Існує багато матеріалів, які відповідають цим вимогам.

Основними матеріалами для виготовлення упаковки є: деревина, шерсть, тканина, скло, полімери, целофан, папір.

  • Деревина - застосовується для виготовлення великих та малих ящиків, піддонів для зберігання різних овочів та фруктів. Деревину використовують для виготовлення багаторазової тари.
  • Алюміній - використовують для виготовлення жорстких та напівжорстких контейнерів, аерозольних балончиків, кришок. Товщина алюмінію, що використовують при виготовленні упаковки, - від 0,009 до 0,2 мм.
  • Тканини - найчастіше використовують джут з рослин липових для виготовлення мішків під основні харчові продукти (зерно, борошно, картопля, рис). Такі мішки "дихають", що дає змогу зберігати в них продукти.
  • Скло - використовуються для зберігання парфумів та косметики, харчових продуктів, фармацевтики. Широке застосування скла пояснюється його здатністю протистояти дії хімічних речовин.
  • Папір - гнучкий, не розтягується, морозостійкий, недорогий, проте має погані бар'єрні властивості проти води, газу. Використовують для обгортання продуктів.
  • Целофан - плівка з целюлози. Його основні властивості - високий ступінь прозорості, глянець, термостійкий, можливість склеювання.

Використовується целофан при упаковці продуктів, які під час зберігання чи транспортування випаровують воду чи окислюються.

  • 2. Забезпечення створення оптимальних одиниць товару для продажу. Популярною упаковкою буде та, що враховує:
    • - об'єм, вагу продукту (слід згадати сегментацію ринку за демографічним фактором, чисельність сегмента, тобто кількість "сімей-одиначок", сімей з трьома особами і більше);
    • - зручність відкриття (найкраща упаковка розрахована на "безінструментальне" відкриття за будь-яких умов);
    • - зручність використання (передбачає створення упаковки як для безпосереднього зберігання продукту, так і для його приготування в ній);
    • - естетичність (упаковка повинна розширювати дизайн товару);
    • - можливість повторного використання (скляна та пластикова упаковки, отримують друге "життя" після використання запакованих продуктів).
  • 3. Забезпечення захисту товару при транспортуванні та складуванні. Упаковка повинна забезпечувати збереження товару на шляху виробника до споживача. Як результат, для транспортування товарів нині широко використовують пакети, піддони, контейнери, розміри і міцність яких регламентуються міжнародними нормами.





  • 4. Упаковка є носієм реклами та інформації. Упаковка повинна інформувати покупця про:
    • - найменування виробника;
    • - дату виготовлення;
    • - термін зберігання;
    • - точні габарити;
    • - інструкцію із навантаження та розвантаження ("верх", "низ", "скло"); важливим носієм інформації е штрихований код, що складається з 13 цифр за європейською системою кодування ЕАгМЗ.

====================


Комментариев нет:

Отправить комментарий