Упаковка–це місткість, оболонка, тара для зберігання продукції, етикетка і вкладиш.
Упаковка буває трьох видів – первинна, вторинна і відвантажувальна (транспортна).
Первинна упаковка – це та, в яку товар вміщують в процесі його виготовлення (пляшка, флакон).
Вторинну упаковку використовують додатково до первинної і викидають, коли товар надходить у споживання (картонна коробка для одеколону). Вона, як правило, є засобом для додаткової реклами і просування товару на ринку.
До відвантажувальної належить упаковка, необхідна для зберігання, пакування та транспортування.
Невід'ємні атрибути упаковки – це етикетка, бірка або ярлик, тобто засоби маркування товару, з допомогою яких можна отримати більш повну інформацію про придбаний продукт.
|
Упаковка та її функціїУпаковка - місткість, оболонка, тара для зберігання та транспортування продукції. Невід'ємною частиною упаковки є маркування та друкована інформація, етикетки, вкладиші. Етикетка (ярлик) містить рекламні матеріали, назву продукції, її склад, інструкції для зберігання та використання. Вкладиші докладно знайомлять покупців з тим, як розібратися з конструкцією складного вузла, агрегату, або як приготувати за рецептом смачну страву.
Сучасна упаковка виконує такі функції: - - зберігає товар від псування та пошкоджень;
- - забезпечує створення раціональних одиниць товару для продажу;
- - забезпечує захист товару при транспортуванні, складуванні, навантаженні та розвантаженні;
- - слугує носієм інформації про товар, виступає в ролі "рекламного агента" підприємства.
Розглянемо детально ці функції. 1. Збереження товару від псування та пошкоджень. Сучасна упаковка повинна зберігати певні якості товару - свіжість, запах, смак, зовнішній вигляд. Існує багато матеріалів, які відповідають цим вимогам. Основними матеріалами для виготовлення упаковки є: деревина, шерсть, тканина, скло, полімери, целофан, папір. - o Деревина - застосовується для виготовлення великих та малих ящиків, піддонів для зберігання різних овочів та фруктів. Деревину використовують для виготовлення багаторазової тари.
- o Алюміній - використовують для виготовлення жорстких та напівжорстких контейнерів, аерозольних балончиків, кришок. Товщина алюмінію, що використовують при виготовленні упаковки, - від 0,009 до 0,2 мм.
- o Тканини - найчастіше використовують джут з рослин липових для виготовлення мішків під основні харчові продукти (зерно, борошно, картопля, рис). Такі мішки "дихають", що дає змогу зберігати в них продукти.
- o Скло - використовуються для зберігання парфумів та косметики, харчових продуктів, фармацевтики. Широке застосування скла пояснюється його здатністю протистояти дії хімічних речовин.
- o Папір - гнучкий, не розтягується, морозостійкий, недорогий, проте має погані бар'єрні властивості проти води, газу. Використовують для обгортання продуктів.
- o Целофан - плівка з целюлози. Його основні властивості - високий ступінь прозорості, глянець, термостійкий, можливість склеювання.
Використовується целофан при упаковці продуктів, які під час зберігання чи транспортування випаровують воду чи окислюються. - 2. Забезпечення створення оптимальних одиниць товару для продажу. Популярною упаковкою буде та, що враховує:
- - об'єм, вагу продукту (слід згадати сегментацію ринку за демографічним фактором, чисельність сегмента, тобто кількість "сімей-одиначок", сімей з трьома особами і більше);
- - зручність відкриття (найкраща упаковка розрахована на "безінструментальне" відкриття за будь-яких умов);
- - зручність використання (передбачає створення упаковки як для безпосереднього зберігання продукту, так і для його приготування в ній);
- - естетичність (упаковка повинна розширювати дизайн товару);
- - можливість повторного використання (скляна та пластикова упаковки, отримують друге "життя" після використання запакованих продуктів).
- 3. Забезпечення захисту товару при транспортуванні та складуванні. Упаковка повинна забезпечувати збереження товару на шляху виробника до споживача. Як результат, для транспортування товарів нині широко використовують пакети, піддони, контейнери, розміри і міцність яких регламентуються міжнародними нормами.
- 4. Упаковка є носієм реклами та інформації. Упаковка повинна інформувати покупця про:
- - найменування виробника;
- - дату виготовлення;
- - термін зберігання;
- - точні габарити;
- - інструкцію із навантаження та розвантаження ("верх", "низ", "скло"); важливим носієм інформації е штрихований код, що складається з 13 цифр за європейською системою кодування ЕАгМЗ.
====================
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий