понедельник, 4 мая 2020 г.

КОЖНЕ СІЛЬЦЕ МАЄ СВОЄ СЛІВЦЕ.

Кожне сільце має своє слівце.


Конкурс знавців приказок та прикмет про травень.

Прислів’я ,приказки і прикмети про травень.

Май — волам і коням сіна дай, а сам на піч утікай.

Буває май — під кущем рай, а буває май — коневі сіна дай, а сам на піч утікай.

У маю і баба в раю, як не затанцює, то хоч молодість згадає.

Соловейко — мала пташка, а май знає.




На май коровам дай, та й вила ховай.

Як прийде май. сій просо — буде як гай, а як прийде іюнь — хоч сій, хоч плюнь.

Як прийде май — у землю дбай, а прийшов іюнь — хоч сій, хоч плюнь.

Два добрих дощі на май. то і без агронома рай.


Почекай маю, зварю тобі квітки в гаю.

Сухий і теплий май — скупий буде врожай.

Як сухий май, то гроші на хліб дбай.

Май холодний — не будеш голодний.


Прийде май, то всяк собі дбай.

Май-розмай дощами нагадай.

У маю розумний жениться, а дурна заміж іде, а в жовтні розумна заміж іде, а дурний жениться.

Місяць травень хоч теплий, та голодний.



Травень холодний — посів ярини ранній.

Якщо травень холодний, то не будеш голодний — рік буде хлібородний.

Дуб у травні в листя одягається, а скотина трави наїдається.

Як у травні дощ і грім — буде радість людям всім.


У травні все квітує, а в червні визріває.

Травень мокрий робить хліб добрий.

Травневий дощ, як з грибами борщ.

Як травень дощі сіє — жито половіє.


Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.

Як у травні дощ не паде, то і золотий плуг не виоре.

Як випадуть у травні три добрих дощі, то вродить хліба на три роки.

Дощ у травні — врожай справний.




Травневий дощ хліба на ноги піднімає.

У травні пня вбери, то красним буде.

Травень ліс прибирає — літо в гості накликає.

Травень ліси одягає — літа в гості чекає.


Травень багатий на квіти, а хліб у жовтня позичає.

Хто в травні звінчається, то буде вік маятися.

У травні оженився, то вік журився.

Сухий марець, мокрий май — буде жито, як той гай.


Січень зародить, лютий пригріє, марець напоїть, квітень забрунькує, а травень розпукає.

За мокрим травнем іде жаркий червень.

Якщо початок травня холодний, то наприкінці місяця буде тепло, і навпаки.

Часті тумани у травні — на мокре літо.


Якщо в травні часті зірниці — буде добрий урожай.

У травні два морози: коли зацвітає черемха і як розпускається дуб.

За сухим травнем йде сухий червень; якщо в травні багато дощів, то їх обмаль буде у вересні (і навпаки).




Якщо травневий дощ починається великими краплинами, то він ненадовго.

Як травень з частими дощами, то й літо буде мокре, але обмаль буде у вересні, і навпаки.


===============



Травень — радість, а червень — щастя.
Травень творить хліба, а червень — сіно.
Травень холодний — рік хлібородний.


Травень весну кінчає, літо починає.
Травень ліси наряджає, літо в гості чекає.
Травень холодний — не будеш голодний.
Травень, травень, так шубу не знімай.
Травнева трава і годує голодного.
Травневий мороз не видавить сліз.
Березень з водою, квітень з травою, а травень з квітами.
Березень сухий та мокрий май-буде каша й коровай.
Одна травнева роса краща вівса.
Прийшов травень — тільки встигай так не зівай.
Сухий березень і травень мокрий роблять хліб добрий.
Квітучий травень — справжній травень.
Квітень з водою, а ось травень з травою.
Дощ у травні хліба піднімає.
Коли у травні дощ, буде й жито.


===========================================

Весною все оживає, танцює та співає



Тема:  Конкурс знавців  приказок,  прислів їв  та прикмет про весну.

Мета. Вчити учнів користуватися приказками та прислів’ями в повсякденному мовленні.  Розвивати смислову, образну пам’ять, вміння узагальнювати. Виховувати турботливе, бережливе ставлення до природи.

(У класі парти розставлені у два ряди. У центрі, за столом, сидить учениця-Весна, поруч — її помічники — члени журі: Березень, Квітень, Травень. Команди сидять одна навпроти одної, капітани попереду. В усіх учнів емблеми. 


На дошці записано тему «А вже весна, а вже красна».


Прислів’я: Весняний день — рік годує.

 Квітень води підбирає, а квіти розкриває. 

Март всіх місяців варт. 

Травень ліс прибирає — літо в гості накликає.


Виставка малюнків «Свято весняних квітів»).


Хід заняття

Вихователь Сьогодні із Весною проведемо конкурс на знавців приказок та прислів’їв на тему «Весною все оживає танцює та співає».
Весна хоче побачити і перевірити, як ви вмієте читати та переказувати, доповнювати віршики, відповідати на запитання, декламувати, малювати, відгадувати загадки.

Весна. Учні, поділіться на дві команди. (Команди по черзі оголошують назву своєї команди: «Фіалочки» та «Підсніжники»).





«Фіалочки».
Ми фіалочки маленькі,
Гарні, ніжні, запашні.
Хоч в нас різні кольори,
Але дружимо завжди.
Хочем в грі перемогти.



«Підсніжники».

Ми — підсніжники сміливі —
Не злякались хуртовини.
Перші в лісі зацвітаєм,
Весну нашу зустрічаєм.
Перший я приніс весну.
Розбудив усе від сну.
Заспіваю під вікном.
Люди звуть мене … (шпаком).



Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в весняні дні
Прилітають … (журавлі).


Я ловлю комах, жучків, їм маленьких черв’ячків,
В теплий край я не літаю,
Під стріхою хату маю.
Цвірінь! — сів я на хлівець.
Звуть мене всі … (горобець)


Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски.
Звуть подружок цих … (берізки).



Конкурс «Знайди помилку».

Соловей затьохкав швидко,
Як побачив гарну клітку! (Квітку)

Котику не повезло
Булка (білка) від нього сховалась в дупло.

Ходить капля (чапля) біля річки,
Витягає жаб з водички.

Росте звір (явір) зелений
Під моїм вікном.
Поливаю щоденно
Я його перед сном


1. Загублені слова

Вихователь. Я кажу початок прислів'я, ви повинні її завершити. За кожну правильну відповідь команда отримує одне очко.


• Слово - срібло, а... (мовчання - золото).

• Весна красна квітами, а... (осінь снопами).• Навчання-світло, а... (невчення - тьма).• Навчання корінь гіркий, так... (плід солодкий).• Вовків боятися - ... (в ліс не ходити).

• Не май сто рублів, а... (май сто друзів).

• По одягу зустрічають, а... (по розуму проводжають).





2. Доміно


Вихователь  Кожна команда отримує паперові смужки, на яких написані початок і кінець прислів'я. Ваша задача - якомога швидше відновити прислів'я. Перемагає команда, що виконала завдання швидше за всіх.


Початок прислів'я
Закінчення прислів'я
Якщо хліба ні шматка,...
...хліба не придумаєш.
Хліб-сіль дружбу водить,...
...так і хліб на столі.
Хліб та вода
...а сварку виводить.
Скільки не думай, а краще...
...молодецька їжа.
Піт на спині,...
.. .так і в теремі туга.


 Конкурс «Домашнє завдання».

Підібрати прислів’я і приказки про весну.

• Гуси прилетіли — води зашуміли.

• Березень березовим віником зиму вимітає, весну у гості запрошує.

•У березні день з ніччю стрічається.

• Проліски — очі березня.

• Від березневих дощів земля квітне.

• Сухий березень, мокрий май — буде каша й коровай.

• Весною зверху припікає, а знизу морозить.

• Квітень — переплітень, бо переплітає трохи зими, а трохи літа.

• Квітневі роботи на май не відкладай.

• Квітень з водою — травень з травою.

• Вода у квітні на лузі — сіно у копиці.

• Весна днем красна, а на хліб пісна.

• Хто у квітні не сіє, той у вересні не віє.

• Травень ліс прибирає — літо в гості накликає.

• Як на дощ багатий май — щедрий буде урожай. 





Конкурс «Чистомовки».

На-на-на — прийшла весна. 

Як-як-як — дмухнув тепляк.

Ечко-ечко-ечко — вийди, вийди, сонечко.

Ове-ове-ове — на дідове поле.

Ок-ок-ок — защебетав жайворонок.

Інь-інь-інь — на Десні повінь.

Ята-ята-ята — у білки народилися білченята.

Я-я-я — коли гарне ім’я.

Инка-инка-инка — той кущ звуть калинка.

Онька-онька-онька — білокора берізонька. 







Конкурс «Загадки».

Блакитний платок, рожевий клубок.

По платку катається — людям усміхається.

(Небо і сонце)


Стоїть тоненький стовпчик, наче риска,

Зверху білих ліхтариків низка. (Конвалія)



Вона прокинулась, умилась,

Зітхнула теплим паром,

Відразу квітами укрилась

Й травички ніжним шаром.(Земля весною)


На дорозі лежить квітка,Пелюстки згортає.Я хотів її підняти — А вона літає!(Метелик)



Фізкультхвилинка
Виконання з рухами української народної співаночки «Вийди, вийди, сонечко».


Конкурс Згадай прислів'я

Вихователь. Вам необхідно відновити прислів'я за двома словами з неї.


Ліс - дрова. (Чим далі в ліс, тим більше дров.)
• Справа - майстер. (Справа майстра боїться.)
• Справа - неробство. (Маленьке справу краще великого неробства.)
• Справа - потіха. (Справі - час, потісі - годину.)
• Мова - справа. (Не спіши язиком, квапся ділом.)


Конкурс Прихований сенс
-          Потрібно пояснити значення запропонованих прислів'їв і приказок.

• Заблукати в трьох соснах. (Не зуміти розібратися в чому-небудь простому, нескладному; не зуміти знайти вихід з невеликого утруднення.)

• Обіцяного три роки чекають. (Кажуть жартома, коли не вірять у швидке виконання чиїхось обіцянок або коли виконання того, що обіцяно, затягується на невизначений час.)

• Бабуся надвоє сказала. (Так кажуть, коли сумніваються в реальності очікуваного. Невідомо, чи збудеться те, що припускають. Надвоє (простий.) - невизначено, з можливістю розуміти по-різному.)

• Жити в чотирьох стінах. (Жити, не спілкуючись ні з ким, перебуваючи на самоті, не виходячи з дому.)

• Старий друг краще нових двох. (Кажуть, коли хочуть підкреслити вірність, відданість і незамінність старого друга.)

• Одна голова добре, а дві краще. (Кажуть, коли при вирішенні питання звертаються за порадою до кого-то, коли вирішують питання разом.)
• Двум смертям не бувати, а однієї не минути. (Так кажуть, коли вирішують зробити що-небудь, пов'язане з ризиком, небезпекою, і в той же час сподіваються, що небезпеки все-таки вдасться уникнути. Неминуче все одно станеться, ти ризикуєш чи ні.)

• Буде хліб - буде і пісня. (Хліб був раніше і, мабуть, залишається дотепер найважливішим продуктом. В Україні за врожаєм жита і пшениці судили про те, наскільки сприятливим буде рік, не доведеться жити впроголодь. Можна жити без багатьох продуктів, але хліб у домі повинен бути в першу чергу.)


Конкурс Щасливе число

-        Число «сім» з давніх пір вважалося священним. Назвіть прислів'я з цим числом.


• Семеро одного не чекають.
• Сім раз поміряй - один раз відріж.
• У семи няньок дитя без ока.
• Цибуля сім хвороб лікує.
• Сім верст до небес і все лісом.
• Сім бід - одна відповідь.
• Семи печей хлеб їдав.
• Сім п'ятниць на тижні.
• Семеро одну соломинку підіймають.
• У ледачого Емелі сім неділь на тиждень.
• Сім справ в одні руки не беруть.
• За сім верст киселю сьорбати.



Конкурс Золоті слова

-          Назвіть прислів'я, до яких дано тлумачення.

• Так кажуть, коли збираються додому звідки-небудь, де добре провели час, або коли відчувають радість від повернення додому. (У гостях добре, а вдома краще.)

• Вік - життя людини. Вчитися можна протягом усього життя, кожен день приносить нові знання; пізнання нескінченно. Так кажуть в якості доброго ради постійно вчитися або в жарт, коли дізнаються щось нове, чого досі не знали. (Вік живи, вік учись.)

• Якщо боятися труднощів або небезпечних наслідків, то не варто й починати яку-небудь справу. Так кажуть, щоб підбадьорити себе або кого-то, коли вирішуються на якесь небезпечне чи невідоме справа, пов'язана з ризиком. (Вовків боятися - е ліс не ходити.)

• Кожен хвалить те, що йому добре знайомо і дорого, що є близьким чи рідним. Так кажуть жартома, коли хто-небудь розхвалює місце, де він живе, або справу, якою займається. (Всяк кулик своє болото хвалить.)

• Сказані слова не повернеш. Так кажуть, попереджаючи необдумані висловлювання, а також коли жалкують про те, що було сказано. (Слово не горобець, вилетить - не впіймаєш!)

• Так говорять, коли хтось береться одразу за кілька справ (як правило, вигідних для себе) і тому ні одне не може зробити добре чи довести до кінця. [За двома зайцями поженешся - жодного не зловиш.)

• Життя складне, і прожити її непросто. У прислів'ї говориться про різноманітність подій, про труднощі, які зустрічаються людині протягом життя. (Життя прожити - не поле перейти.)

• Неприємність, біда трапляються зазвичай там, де що-небудь ненадійно, неміцно. Кажуть, коли трапляються біда, прикрість, хоча й до цього було вже погано. (Де тонко, там і рветься.)



Підсумок.

Весна. Гарно ви, дітки, трудилися на уроці, добре вмієте читати і декламувати, а до того ще й співати. Всі ви любите природу і турбуєтеся про її вроду. Ми з місяцями дякуємо вам за це. 
(Оголошення результатів).


Закінчилася вже гра.
Переможених і переможців в нас нема.
Всі працювали залюбки,
Активні й дисципліновані були.
Хай завжди перемагає в нас

Дружба і веселий жарт.





==================


Конкурс прислів’їв, приказок та прикмет  про весну

«Весною все оживає, танцює та співає»



Тема: Конкурс прислів’їв, приказок та прикмет  про весну «Весною все оживає, танцює та співає»

Мета: систематизувати знання учнів про весну, птахів і квіти, а також навчити їх правильно поводитися в природі та виховати любов до навколишнього середовища.

Обладнання: казковий герой – м’ягка іграшка ведмедика, картки для учнів, плакати природи весняних місяців та їх назви, прислів’я про весняні місяці, унаочнення до гри «Збери приказку», малюнки птахів та квітів, плакат «Де ростуть квіти?», кросворд.


Хід заняття
І. Організація класу до заняття.
  1.1. Привітання з учнями та представлення.

             Доброго ранку,
             Доброго дня!
             Хай плещуть долоньки,
             Тупають ніжки,
             Працюють голівки
             Та сяють усмішки.
             Доброго ранку!
             Доброго дня!
             Бажаєте ви, бажаю вам я!


 1.2. Перевірка готовності учнів до заняття.

- Перевірте будь-ласка чи у кожного на парті є ручки
  та робочі картки з якими ви будете працювати.
 Є  у всіх?

    2.1. Вступна розповідь про весну.

- Сьогодні ви дізнаєтеся багато цікавого про пору року , 
   що наступила. Яка зараз у нас пора року?
- Весна.
- Правильно. Ми дізнаємося багато нового та цікавого
   про  весняні місяці, про те, які птахи першими
   повертаються з вирію, про квіти, що розцвітають
   найраніше.
 Особливим гостем і моїм помічником буде
   ведмедик Умка. Він лише вчора прокинувся з зимової
   сплячки, а через декілька днів піде до лісової школи.

    Я надіюся, що ви мене не підведете перед нашим
    гостем і будете поводити себе гарно, спокійно,
    ввічливо, а  Умка обов’язково у своїй лісовій школі
    розповість про тих ,хто негарно буде себе поводити і
    вам напевно буде соромно.
 Ви повинні гарно без шуму
    піднімати руку, а ведмедик буде підказувати мені кого
    запитувати.



  2.2. Відгадування загадки та розмова про весну.

- Діти  розгадайте загадку:
      Прийшла до нас вона прекрасна
      Багатоцвітна, тепла, ясна,
      Ніби дівчина в вінку.
      Ожили луги, діброви,
      Повно гомону, розмови
      І пісень в чагарнику       (В е с н а)


- Чому ви думаєте, що це весна? (Відповіді учнів)
- З ким порівнюється весна? Як ви гадаєте, чому весну
  завжди порівнюють з молодою дівчиною?
- З приходом весни все розквітає, здається, що ніби
  якась чарівна енергія виливається у кожного, після 
  довгого глибокого сну все прокинулося. Кожна істота
  хоче причепуритися , прибрати своє житло, щоб
  якнайкраще красуню-весну.

   2.3.Актуалізація знань дітей про весну.

- Перш ніж розпочати наше заняття, я повинна 
  перевірити чи добре ви знаєте цю пору року. Для цього
  я роздам вам ось такі карточки, тут зображені явища
  природи, ви повинні уважно розглянути малюнки і
  викреслити ті, які не притаманні весні. 
Розглянемо
  перший малюнок. Що ви на ньому бачите?

- Тануть бурульки.
- Правильно. А як ви думаєте, таке буває навесні?
- Так.
- На наступному малюнку ми бачимо , як по річці пливе
  крига. Таке буває весняною порою?
- Так.
- Отже цей малюнок ми не викреслюємо. А що
  зображено на іншому малюнку?
- Блискавка. Її ми також не викреслюємо
- Молодець! На іншій картинці ми бачимо …
- Хмаринку з дощиком.
- А навесні буває дощ?
- Так.
- Тому цю картинку ми також залишаємо. На
  наступному малюнку зображені квіти,(імя учня) ти
  залишиш чи викреслиш їх?
- Залишу.
- А чому?
- Бо весна – це пора квітів.
- Молодець! А хто мені скаже, що зображено на
  наступному малюнку?
- Сніг.

- А точніше? Хто ще як думає?
- Завірюха, заметіль.
- То буває завірюха весною?
- Ні.
- На наступному малюнку, що ви бачите? І чи ми
   залишимо його?
- Листя. Викреслимо бо листя з дерев падає осінню.
- А, що ви бачите на останньому малюнку?
- Воду, і ми її залишимо.

    2.4. Бесіда про місяці та робота над приказками.

- Діти, а хто мені скаже, які є весняні місяці?
- Березень, квітень, травень.

-Так. Першим місяцем весни є березень. Він – символ
  початку весни. У березні заготовляли кленовий та  
  березовий сік. А як ви вважаєте, чому цей місяць
  назвали саме так? Хто уважно мене слухав, то
  обов’язково здогадається.
- Назва місяця походить від слова «береза».
 Бо з березточили сік.

- Молодець! А хто з вас знає як ще називали цей місяць в народі?( Відповіді учнів)

- А я вам пропоную ось таке прислів’я – «Березень
  березовим віником зиму вимітає, а весну в гості
  запрошує». Як ви його розумієте?
  ( Відповіді учнів) .
- Так, правильно. Температура повітря у березні різко підвищується.

 А знаєте ви, що є народні прикмети про
   прихід весни?
 Наприклад, «Побачив шпака – знай:
   весна біля порога» або «Ворони купаються ранньо весною – до тепла»

 А наступним місяцем весни є …
- Квітень
- А чи знаєте ви , що другий місяць весни наші пращури
  називали лелечником?
-Ні.
- Вони вважали, що птахи, а саме лелеки приносять
  весну на своїх крилах. Після довгої зимової холоднечі
  людям дуже хотілось поспілкуватися з живою
  природою. Недарма весну називають ранком року.

-А як ще називають в народі цей місяць? ( Відповіді
  учнів)
- А ви знаєте, що коли на початку квітня грім – це на
  тепле літо.

- Останнім місяцем весни є травень. Раніше його
  Називали май. Ця назва пішла від римської богині
  весни Майї. А ще його називають пісенник, травник,
  місяць-громовик .
  

     «Травень ліс прибирає – літо в гості закликає»
- Як ви розумієте це прислів’я? ( Відповіді учнів).


2.5. Інформація про птахів, що повертаються з вирію.

  2.5.1. Гра « Збери приказку»

- Про весняні місяці ми поговорили, а зараз ми пограємо
  в гру «Збери приказку».

 Хто хоче піти до дошки і
  виконати це завдання?

  ( Де багато пташок, там нема комашок)

- Дякую (ім’я учня). Діти, а ви згідні з цим
  висловленням? Чому? ( Відповіді учнів).

  2.5.2.Розгадування загадок про птахів.

- А зараз ми будемо розгадувати загадки про весняних
  птахів:

 Першим з вирію вертаю,
Деревяну  хатку маю,
 І співати я мастак.
 Відгадаєш, хто я?              (Ш п а к )

 Відгадайте, діти, хто
 Має носик-долото?
 Ним комах з кори виймає,
 Про здоровя лісу дбає.      ( Д я т е л)

 Все життя співати
     В півня вчиться,
     Але й досі
     Зна вона всього
     Лише половину
     Пісеньки його.
                                                 ( З о з у л я)

 Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів – обід приніс:
Малих жабеняток
Для своїх маляток.          ( Ж у р а в е л ь)


- Діти, а як ще називають журавля?
- Лелека, бусол, чорногуз, бузько.


  2.5.3.Легенда та її обговорення.

- А зараз я розкажу вам легенду, яку розповів  мені
  ведмедик Умка. Слухайте уважно.

                                 Легенда

   Бог дав людині мішок і наказав віднести далеко в ліс, але не розв’язувати і не заглядати в нього. Та на півдорозі чоловік не витримав і поцікавився, що ж він несе. Як тільки він розв’язав мішок, звідти повистрибували жаби, повилазили змії і розповзлися по всьому світові. Розгніваний Бог перетворив чоловіка на птаха і звелів ходити по полях та болотах і збирати усяке гаддя.


- То про якого птаха ця легенда?
- Про лелеку.
- А чому чорногузи їдять жаб та зміїв?
- Бо Бог наказав йому збирати з Землі усяке гаддя.


  2.5.4.Розповідь про весняне життя птахів.

-    Птахи – це таємниця і краса. Птахи – друзі нашого
  дитинства. Про птахів складені чудові пісні та вірші, легенди і казки. Без птахів нам не обійтися. Неможливо навіть уявити нашу землю без птахів.

      Весною, здається, саме повітря співає. Співати так співати! 
Зяблик встигає за день заспівати 2500 пісень!
  На різні голоси співають соловї, жайворонки, співучі дрозди співають, що не наслухаєшся. 
Сова болотна хлопає крилами, дятли по сучку стукають – грають на «барабані». 
Лелеки дзьобами тріщать, а є птахи, які  підробляють свій спів під інших птахів.
 Шпак весною свистить іволгою, квоче куркою, кряче качкою, нявчить кішкою.

      Діти, а ви знаєте, як треба готуватися до прильоту
  пташок?

- Так. Треба робити і вішати на деревах шпаківні.

  
2.6. Розмова з учнями про квіти та проведення ігор.

  2.6.1. Розповідь про весняні квіти.

- А ще чим гарна весна? Теплим сонечком, зеленим  листячком і першими квітками … А які перші квіти весни ви знаєте?
- Підсніжники, первоцвіт, конвалія, нарциси …

- Найпрекраснішим витвором природи є квіти. Вони, як
   музика створюють піднесений настрій, окрилюють.
   Квіти є окрасою нашого життя. Вони вражають нас
   найтоншими пахощами, милують різнобарвям
   кольорів.
 
                        Я – перша квіточка весни,
                        Я – пролісковий цвіт,
                        Я пережив зимові сни
                        І знов родивсь на світ.
                        Я вірю: люблять всі мене,
                        Як весну золоту,
                        Бо знають, що зима мине,
                        Коли я розцвіту.

-Діти, про яку квітку цей вірш? 
- Про пролісок.
- Так про пролісок або підсніжник. 


        Наступною квіткою, що розцвітає після підсніжника є первоцвіт, бо перший розцвітає. Ці маленькі квіточки створюють велику жовту скатертину.
    Щойно з глинястих пагорбів та схилів зійде сніг і вони ще парують вологою, як на них починають золотистим
блиском ясніти маленькі сонячно-жовті суцвіття.
 Це мати-й-мачуха. 
А назва її пов’язана з листочками. Річ у тому, що листя зверху гладеньке, трохи липуче. Коли притулиш його до щоки, то повіє прохолодою, а від нижньої частини листка відчуєте тепло і легкість, звідси і назва.

     Квіти про які я щойно розповідала є польовими і ростуть в лісі або на полі. Їх ми часто не побачимо. А зараз ми поговоримо про весняні квіти , які ростуть в парках, на клумбах. 
Це нарциси та тюльпани.

      Нарциси бувають жовтого або біло-жовтого кольору.
А ви знаєте легенду про нарциси? 

Колись дуже-дуже давно жив принц. Він був дуже гордий, зневажливо ставився до оточуючих і тому одна чаклунка перетворила його на квітку з білими пелюстками – це волосся принца ;і  з жовтою серединкою – його корона.

То що ви зрозуміли з цієї розповіді?

- Треба гарно і привітно ставитися до людей.
- Молодці! А наступною квіткою про яку ми поговоримо є тюльпан. 

Тюльпани – це квіти, що теж ростуть у парках. Вони бувають різних кольорів, але найчастіше червоного.

   2.6.2. Гра «Весняні квіти»

- А зараз ми пограємо в гру «Весняні квіти». Я буду задавати запитання, а ви повинні сказати яка це квітка.

1.Жовтенькі, як маленькі сонечка, на товстій стеблині, а листочки незвичайні: один бік – мякий та теплий, а інший – холодний та темний .
(М а т и- й -м а ч у х а)

2.Ще лежить сніг, але що за диво? Наш погляд зупиняється на гарній квітці, яка ніжиться під першими променями весняного сонечка. Біла квітка з 
тонким стебельцем і тоненькими , довгими листочками.
( П і д с н і ж н и к)


3.Ця квітка росте у квітнику, може бути двох кольорів: жовтого або біло-жовтого. (Н а р ц и с)

4. Квітка жовтого кольору, назва якої походить від двох слів: перший розцвітаю. (П е р в о ц в і т)

5. Ці квіти бувають різнокольорові, ростуть рано-навесні, тримають гордо голівку. Яка це квітка?
(Т ю л ь п а н).


  2.6.3. Гра « Магазин квітів»

- Молодці, а зараз ми пограємо в дуже цікаву гру в яку
  Грають учні лісової школи. Називається вона
  «Магазин квітів». Хтось з вас буде продавцем, а всі
  інші – покупці. Покупець підходить до продавця і
  описує квітку, яку хоче купити але не називає її, а той
  має показати квітку.



ІІI. Підсумок заняття.

  3.1. Розв’язування кросворду.

- Дітки, зараз ми перевіримо, що ви запам’ятали з
  сьогоднішнього заняття. Ми будемо розв’язувати
  кросворд:

1.Третій місяць весни.

2.Птах – санітар лісу.

3.А я перша розквітаю
   Білим цвітом серед гаю
   Відгадайте, що за квітка,
   Бо мене не буде влітку?

4.Будинки шпаків.
Птах, який за народними переказами на своїх крилах весну приносить.

Пора року. про яку ми сьогодні говорили.

   3.2. Підсумкова бесіда.

- Нажаль наше заняття підходить до логічного  завершення і ми з ведмедиком Умкою хочемо
  подякувати вам за сміливу та активну участь. Ви  сьогодні гарно працювали. А скажіть, будь-ласка, чи  сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
-Так.
- А що сподобалось найбільше? (Відповіді учнів)- Ну що ж, до наступної зустрічі. 


Дякую вам за  співпрацю, організованість, уважність.


==========================+++++++=========================
==============================++++=========================

Комментариев нет:

Отправить комментарий