четверг, 14 мая 2020 г.




         Малювання композиції «Веселка»



  Мета уроку: Ознайомити учнів із спектральними кольорами та їх послідовністю. Закріпити знання про основні та похідні кольори. Формувати практичні навички утворення спектральних кольорів способом розбілу та замутнення. Вчити дітей розкривати в малюнку вибрану тему, передавати в ньому свої враження і спогади. Формувати культуру праці. Прищеплювати любов до прекрасного.



Давайте подумки повернемося в теплий літній день. Після короткого дощику у небі замерехтіла різнокольорова вигнута доріжка. Але що це за доріжка ви скажете, коли відгадаєте загадки.
 1. Відгадування загадок.
 Тільки дощик прошумів
 Над лужком, над лісом –
 Хтось у небі рушничок
 вишитий повісив. (Веселка)

 Над лісами, над рікою
 Кольоровий міст дугою. (Веселка)

 Дивувались довго ми – 
Збудували міст громи.
 Та по ньому я і ти
 Не зумієм перейти. (Веселка)

 2. Бесіда
 Молодці. Ви правильно відгадали. Це – веселка, або ще говорять райдуга. Вона з’являється на небі після рясного і теплого дощу. Саме про різнокольорову вигнуту доріжку я говорила на початку уроку. І, як ви вже здогадались, сьогодні на уроці мова йтиме про веселку та її кольори.
Чи бачили ви веселку?
 З яких кольорів вона складається?
 У веселки сім кольорів: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. Який колір чи кольори веселки вам подобається найбільше?
 Який з них найтепліший, а який віддає холодом?


 3 Щоб запам’ятати послідовність кольорів у веселці, давайте вивчимо скоромовку.
Чапля Паву Жде Завзято – Будуть Сани Фарбувати. Перша літера кожного слова – це початкова буква назви кольору


   4 Викладання кольорових стрічок на дошці.
 Ми вже вивчили кольори веселки та їх послідовність. А тепер перевіримо, хто ж найкраще запам’ятав їх. На дошці викласти кольорові стрічки (по заздалегідь заготовленому шаблону) так, як вони розташовані у весельці.(Один учень біля дошки викладає,інші перевіряють правильність)

5. Сюжетно-рольове декламування-інсценізація вірша Л. Кондрацької «Веселка» у виконанні учнів
  Ведуча:
У веселки-веселинки запитала Василинка:
 Василинка:
 Чарівна небесна квітко,
 Звідки силу ти черпаєш?
 Де ти кольори збираєш?
 Може, у високих горах?
Чи в долині-скатертині?
 А, можливо, в неба сині?
Розкажи, бо хочу знати,
 Щоб тих фарб собі набрати.
 Ведуча:
Засміялася веселка,
 Бо завжди вона весела:
Веселка:
 Добре, дівчино, скажу,
 Таємниць я не держу.
 Ніжні маки у пшениці,
 В лісі запашні суниці
 Фарб червоних назбирали
 І мені подарували.
 Ведуча:
 Де взяла жовтогарячий?
 Веселка:
 На город іди – побачиш,
 Там дівиця-морковиця,
 Що сховалася в темниці,
 Пензлик чарівний взяла
 І по небу провела,
 А вродливі нагідки
 Помагали залюбки.
Жовтий – соняхи дали,
 Що у полі зацвіли.
 А зелений, а зелений,
Звідусіль прийшов до мене:
 Із стежинки у садочку,
 З поля, з лугу та лісочку –
 Із усіх земних просторів,
 Що злились в зелене море.
 Дарували небеса Голубий.
 Озер краса
 Теж влила своє відерце.
 Й незабудки – пам'ять серця –
 Пензликом попрацювали –
 Так я голубий придбала.
 У житах волошки сині
 Додали до мене сині.
Фіолетовий, останній,
 Плив до мене на світанні
 Від фіалок та бузку,
 Від медунки у гайку.
 Ось тому така вродлива
 Розквітаю всім на диво.
 А чому весела я?
 Вдача вже така моя:
 Лиш з’являюся я де,
 Дощик більше не іде.
 На барвистому місточку
 Сушать небеса сорочку

 Ведуча:
 Засміялась Василинка
 До веселки-веселинки:
 Василинка:
 Я дружитиму з тобою,
 Із хорошою такою!

  6 Малювання композиції "Веселка"
 

Розгляньте кольори веселки на картинках.
 1. Бесіда. Веселка – витончений витвір природи.
 З чим її можна порівняти? (з рушничком, різнокольоровою стрічкою, дугою).
 Як ви думаєте, чому люди називають веселку райдугою?
    В Україні здавна існувала прикмета: хто дожене веселку, або пройде під нею – буде щасливий. Звичайно ж, наші дідусі і бабусі розуміли, що цю різнокольорову доріжку, як і сонце, не доженеш. Але бажання наблизитися до такої краси сповнювало людей відчуттями радості й щастя.
 2. Розповідь-пояснення вихователя
   Кольори бувають різних відтінків. Вони допомагають художникам передати світло і тінь, намалювати далечінь, передати свій творчий задум тощо.
 3. Робота в альбомах.
 Виконання вправ на розбілювання та замутнення кольорів. За допомогою синьої або чорної фарб можна затемнити колір. Подивіться на таблицю. Використовуючи її зробіть те ж саме у своїх альбомах.
 4. Фізкультхвилинка.
Я зраненька прокидаюсь (учні встають з-за парт, І на мене кожну мить встаючи на носки потягуються) Виливає ніжні фарби (піднімають руки вгору, Неба чистого блакить плавно опускають) Пелюстки бузково-сині, ( по черзі руки витягують Наче крапельки чорнила , вперед, вниз) Запашні ми, любий друже, (повертаються один до одного, І тому нас люблять дуже. нахиляючи голову вперед).
 5. Перегляд демонстраційного матеріалу.
6. Послідовне виконання композиції вихователем
    Отже, як ви вже знаєте, у веселки сім кольорів. З них – три основні. Назвіть їх (червоний, жовтий, синій). І три – похідні, які утворюються при змішуванні основних. Які це кольори? (оранжевий, зелений, фіолетовий). А сьомий колір голубий (блакитний). Як його отримати з синього? (Потрібно до синьої фарби додати білої фарби).
7. Практична самостійна робота учнів.
   Під легку і веселу музику в записі діти малюють веселку. - Нагадую вам, що необхідно промивати пензлик у чистій воді перед кожною зміною кольору фарби.

  Підсумок 
1. Колективний перегляд робіт.
 2. Аналіз робіт. Словесне оцінювання

1 комментарий: