Малювання композиції «Веселка»
Мета уроку: Ознайомити учнів із спектральними кольорами та їх послідовністю. Закріпити знання про основні та похідні кольори. Формувати практичні навички утворення спектральних кольорів способом розбілу та замутнення. Вчити дітей розкривати в малюнку вибрану тему, передавати в ньому свої враження і спогади. Формувати культуру праці. Прищеплювати любов до прекрасного.
Давайте подумки повернемося в теплий літній день. Після короткого дощику у небі замерехтіла різнокольорова вигнута доріжка. Але що це за доріжка ви скажете, коли відгадаєте загадки.
1. Відгадування загадок.
Тільки дощик прошумів
Над лужком, над лісом –
Хтось у небі рушничок
вишитий повісив. (Веселка)
Над лісами, над рікою
Кольоровий міст дугою. (Веселка)
Дивувались довго ми –
Збудували міст громи.
Та по ньому я і ти
Не зумієм перейти. (Веселка)
2. Бесіда
Молодці. Ви правильно відгадали. Це – веселка, або ще говорять райдуга. Вона з’являється на небі після рясного і теплого дощу. Саме про різнокольорову вигнуту доріжку я говорила на початку уроку. І, як ви вже здогадались, сьогодні на уроці мова йтиме про веселку та її кольори.
Чи бачили ви веселку?
З яких кольорів вона складається?
У веселки сім кольорів: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. Який колір чи кольори веселки вам подобається найбільше?
Який з них найтепліший, а який віддає холодом?
3 Щоб запам’ятати послідовність кольорів у веселці, давайте вивчимо скоромовку.
Чапля Паву Жде Завзято – Будуть Сани Фарбувати. Перша літера кожного слова – це початкова буква назви кольору
4 Викладання кольорових стрічок на дошці.
Ми вже вивчили кольори веселки та їх послідовність. А тепер перевіримо, хто ж найкраще запам’ятав їх. На дошці викласти кольорові стрічки (по заздалегідь заготовленому шаблону) так, як вони розташовані у весельці.(Один учень біля дошки викладає,інші перевіряють правильність)
5. Сюжетно-рольове декламування-інсценізація вірша Л. Кондрацької «Веселка» у виконанні учнів
Ведуча:
У веселки-веселинки запитала Василинка:
Василинка:
Чарівна небесна квітко,
Звідки силу ти черпаєш?
Де ти кольори збираєш?
Може, у високих горах?
Чи в долині-скатертині?
А, можливо, в неба сині?
Розкажи, бо хочу знати,
Щоб тих фарб собі набрати.
Ведуча:
Засміялася веселка,
Бо завжди вона весела:
Веселка:
Добре, дівчино, скажу,
Таємниць я не держу.
Ніжні маки у пшениці,
В лісі запашні суниці
Фарб червоних назбирали
І мені подарували.
Ведуча:
Де взяла жовтогарячий?
Веселка:
На город іди – побачиш,
Там дівиця-морковиця,
Що сховалася в темниці,
Пензлик чарівний взяла
І по небу провела,
А вродливі нагідки
Помагали залюбки.
Жовтий – соняхи дали,
Що у полі зацвіли.
А зелений, а зелений,
Звідусіль прийшов до мене:
Із стежинки у садочку,
З поля, з лугу та лісочку –
Із усіх земних просторів,
Що злились в зелене море.
Дарували небеса Голубий.
Озер краса
Теж влила своє відерце.
Й незабудки – пам'ять серця –
Пензликом попрацювали –
Так я голубий придбала.
У житах волошки сині
Додали до мене сині.
Фіолетовий, останній,
Плив до мене на світанні
Від фіалок та бузку,
Від медунки у гайку.
Ось тому така вродлива
Розквітаю всім на диво.
А чому весела я?
Вдача вже така моя:
Лиш з’являюся я де,
Дощик більше не іде.
На барвистому місточку
Сушать небеса сорочку
Ведуча:
Засміялась Василинка
До веселки-веселинки:
Василинка:
Я дружитиму з тобою,
Із хорошою такою!
6 Малювання композиції "Веселка"
Розгляньте кольори веселки на картинках.
1. Бесіда. Веселка – витончений витвір природи.
З чим її можна порівняти? (з рушничком, різнокольоровою стрічкою, дугою).
Як ви думаєте, чому люди називають веселку райдугою?
В Україні здавна існувала прикмета: хто дожене веселку, або пройде під нею – буде щасливий. Звичайно ж, наші дідусі і бабусі розуміли, що цю різнокольорову доріжку, як і сонце, не доженеш. Але бажання наблизитися до такої краси сповнювало людей відчуттями радості й щастя.
2. Розповідь-пояснення вихователя
Кольори бувають різних відтінків. Вони допомагають художникам передати світло і тінь, намалювати далечінь, передати свій творчий задум тощо.
3. Робота в альбомах.
Виконання вправ на розбілювання та замутнення кольорів. За допомогою синьої або чорної фарб можна затемнити колір. Подивіться на таблицю. Використовуючи її зробіть те ж саме у своїх альбомах.
4. Фізкультхвилинка.
Я зраненька прокидаюсь (учні встають з-за парт, І на мене кожну мить встаючи на носки потягуються) Виливає ніжні фарби (піднімають руки вгору, Неба чистого блакить плавно опускають) Пелюстки бузково-сині, ( по черзі руки витягують Наче крапельки чорнила , вперед, вниз) Запашні ми, любий друже, (повертаються один до одного, І тому нас люблять дуже. нахиляючи голову вперед).
5. Перегляд демонстраційного матеріалу.
6. Послідовне виконання композиції вихователем
Отже, як ви вже знаєте, у веселки сім кольорів. З них – три основні. Назвіть їх (червоний, жовтий, синій). І три – похідні, які утворюються при змішуванні основних. Які це кольори? (оранжевий, зелений, фіолетовий). А сьомий колір голубий (блакитний). Як його отримати з синього? (Потрібно до синьої фарби додати білої фарби).
7. Практична самостійна робота учнів.
Під легку і веселу музику в записі діти малюють веселку. - Нагадую вам, що необхідно промивати пензлик у чистій воді перед кожною зміною кольору фарби.
Підсумок
1. Колективний перегляд робіт.
2. Аналіз робіт. Словесне оцінювання
Над лісами, над рікою
ОтветитьУдалитьКольоровий міст дугою.