понедельник, 18 мая 2020 г.

Обмін думками.Лиш в добро і правду віра відрізняє людину від мавпи і звіра.

Мета.
  • Формувати ціннісне ставлення до себе і до людей; основи духовно-морального розвитку особистості, та загальнолюдські цінності; уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди; моральних якостей (чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості). 
  • Розвивати вміння відрізняти погане від доброго, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди; вміння знаходити спільну мову і компроміс. 
  • Виховувати позитивне світосприйняття; чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу. 


Виховний захід відбувається в класі. На класній дошці вгорі написано назву та девіз виховного заходу та прилаштовані плакати з приказками та прислів'ями на тему «Доброта». 

Хід заняття 

Розпочинається година доброти
Тож прошу вас серця свої відкрити,
Щоб зрозуміти і запам’ятати,
Лише з добра усе бере початок!
Мудрець сказав: « Краса врятує світ!»
Але уже на протязі століть
Панує істина проста:
« Наш світ врятує доброта»


- Діти, як ви вважаєте,що таке доброта?Тлумачний словник твердить,що доброта – зроблене добро,надання допомоги іншим.


   Доброта –це чеснота, яку має мати кожна людина,

адже без неї світ став би жорстоким,підступним і злим.

    Що це за чеснота,послухайте одну легенду.


Легенда
     Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. 
   Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.
    Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав 
його в долонях і подумав:
  «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?».
    Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший. 
     Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?».  
  І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів:
 «Усе у твоїх руках, чоловіче». 



— Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? (Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре»). 
— Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла. 

Учень. 

Мудрець сказав: живи, добро звершай 
Та нагород за це не вимагай. 
Лише в добро і вищу правду віра 
Людину відрізня від мавпи й звіра. 
Нехай ця істина стара: 
Людина починається з добра. 



Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра
Із світла, що серця переповняє,
Ця істина, як світ, така стара,
А й досі на добро нас надихає.

Людина починається з добра
З уміння співчувати, захистити –
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити.

Вихователь.

— З чого ж починається людина? 
— Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити про добро, добрі вчинки, добрих людей. 

— Тема нашого загяття «Добро починається з тебе». 
— А девіз давайте почитаємо разом: 

Не залежить доброта від зросту, 
Не залежить доброта від віку. 
Доброта з роками не старіє, 
Доброта, як сонце, гріє.


— Пригадайте, що завжди перемагає в казках? 
— Назвіть казки, в яких перемагає Добро. (Відповіді дітей.) 


Вихователь.
      В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.

 Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. 

    Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем.

     Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки.
  Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте. 



(Стук у двері. Заходять Добро та Зло) 

— Ви хто? 
— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною. 

— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає поборником добра. Стає доброю людиною.

— Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди, там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процвітає чорним цвітом зло. 

— Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де перемагаю я – Добро (відповіді дітей). 

— А що це у вас у руках? 

— Це і є наші символічні квіточки. Зараз ми їх роздамо дітям, а вони нехай вибирають, добро чи зло. 

— У мене квітчки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання, рожеві – кольору яблуневого цвіту. 

— Ой, ой, ой, подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Цей колір найкращий. 


Вихователь. 

      Погляньте, друзі на дошку. Я намалювала дерево Добра і Зла. Але не хотіла сама малювати квіточки, бо хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітує це дерево. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Оберіть квіточку, яка вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому. І тоді побачимо, яким стане деревце. (Діти чіпляють квіти. Зло сердиться, заважає, підмовляє, а Добро дякує за квіти) 

      Зло: - Перемогло ти мене, добро.
Пішли пошукаємо інших дітей, які люблять мене, Зло.


Вихователь.

Що може кожен з вас доброго зробити?



Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу хатку пластилінову зліпити.
А біля неї тин, а поруч квіти,
А далі граються маленькі діти.

Що можу я на світі доброго зробити?
Природу можу, ліс, річки любити,
Кота і песика приблудного нагодувати,
І годівничку для птахів побудувати.

Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу математику учити,
Писати вчитись і учити рідну мову,
Щоб грамотно вести мені розмову.

Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу вдома прибирати й гарно шити,
Я можу радувати тата й маму,
Коли я роблю такі добрі справи.

Я можу радувати дідуся й бабусю,
Як прийду в гості і привітно посміхнуся,
І защебечу, цим здоров’я їм додам,
Хоча у мене є багато інших справ.

Що можу я на світі доброго зробити?
Я можу намагатись не грішити,
Зусилля мої не будуть марні,
Бо я роблю такі справи гарні.

Що можу я найкраще у житті зробити?
Я можу все його іншим присвятити
Я буду Бога й ближнього любити
Тільки добро на світі буду я творити.


Вихователь.

     Розкажіть, будь ласка, які добрі вчинки здійснили ви? 
(Учні зачитують із зошита «добрих справ» про свої добрі вчинки) 
-  Хто такий волонтер?
(Розповідь про волонтерські справи у фото)


Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ (робота в групах)


(яку турботу можна виявити до різних людей у наступних ситуаціях)

- мама занедужала; 
- молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи; 
- у тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає;
- у вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв;
- ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою;
- ви граєтесь з друзями біля будинку,а мимо йде бабуся і несе важку сумку.


Вихователь.

   Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, а й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

 А тепер пропоную трохи пограти. 

 Гра «Збери приказки та прислів'я» 
( Завдання учнів — закінчити вислів і пояснити його значення). 

Добре діло твори ... (сміливо). 
Добрі діла тихо ходять, а злі ... (як дзвони дзвонять). 
Від добра добра ... (не шукають). 
Хто людям добра бажає, той ... (і собі має). 
Добрі вісті ... (не лежать на місті). 
Без доброго діла немає ... (доброго імені). 
Добре слово і … (мороз зігріє). 
Добре слово людині, … (що дощ в посуху). 
Роби добро скільки можеш — від цього ... (не занеможеш). 
За добро ... (добром і платять). 
Добре слово дім будує, а … (зле – руйнує). 
Слово – ключ, яким … (відкривають серця). 
Краще добро робити, ніж гарно … (говорити). 
Злий не вірить, що є … (добрі люди). 
Не одяг красить людину, а … (добрі діла). 

Гра « Добре – погане»
  • підгодовувати пташок;
  • допомагати старшим;
  • ламати гілки дерев;
  • гратися дружно;
  • малювати на стінах кімнати;
  • сваритися з друзями;
  • допомагати другові в біді;
  • садити дерева, кущі, квіти;
  • годувати рибок в акваріумі;
  • прибирати свої речі та іграшки;
  • витоптувати квіти на клумбі;
  • ходити нечепурою;
  • поступатися місцем в транспорті старшим.
Вихователь.

    Я бачу, всі ви прагнете чинити добро.
Доброта, як чарівні ліки, здатні вилікувати від суму, скрути, безпорадності.

Правила добра (вірші дітей)

Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.

А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.

А третє правило просте:
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.

Добро ти людям поспішай творити,
Усіх розумій, поважай і люби.
Так буде легше і біль пережити,
Й здоров’я буде більше тобі.

Твори ти добро, твори все для щастя,
Твори для життя кожну мить.
Тоді лиш у ньому, йдучи повз напасті,
На радість, на долю добро буде жить.  

Добро-це як казка, добро-це як свято
А зло-це бездушність й злиденність душі.
Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,
І зло переможемо ми на Землі.

Вправа «Побажай добра собі і всім»


Вихователь.

     Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити 
добрий слід на згадку про себе. 
І щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте 
що ви живете на планеті Земля і носите ім’я  - Людина.

      А людина починається з добра. І творити добро – 
значить бути щасливим. 

       Отже, я бажаю собі і всім вам добра.

(діти стали в коло, взялися за руки і повторюють фразу 

       «Я бажаю собі і всім вам добра»).



+++++++++++++++++++++++++++++++


Комментариев нет:

Отправить комментарий