вторник, 12 мая 2020 г.



Екологічна стежина

«Бережи свій рідний край
 і зроби із нього рай»



Мета. Формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.

Учитель. Друзі! Сьогодні ми з вами пройдемо екологічною стежиною.
Подивіться один на одного та усміхніться, налаштуйтесь на роботу.

Дивосвіт

Дивосвіт, дивосвіт.

Хто придумав оцей світ?

Землю красну таку
У зеленому вінку,
Всі ці квіти і ліси,
І пташині голоси ?
Ліс і річка, і поля –
Це ж усе моя земля !


    Згадаємо з вами, що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби –
 все це .... (природа).Це наше благо, наше багатство, наше здоров'я.

  Людина тісно пов'язана з природою. Адже говорять, що й людиною вона стала тоді, коли побачила різнобарв'я природи, коли почула спів жайворонка, тьохкання солов'я, коли відчула запахи квітів, а серед буйноцвіття дерев почула музику березового гаю.

Що ми відносимо до живої природи ? (відповіді дітей).

   Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин уважали богиню Флору, а покровителькою тварин – богиню Фауну. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною.

Були в матінки –Природи дві донечки такої вроди:
Хто їх побачив хоч на мить, не зміг забути й розлюбить.

Голубооку звали Флора, у неї очі, наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна і привітна.



А Фауна – швидка, як вітер, могла за птахами летіти.

І за оленями стрибати та з білочками пустувати.



Обидві світ живий любили, відтак його боготворили.

Тож вирішила мудра мати в придане їм подарунки дати:



Мрійливій Флорі – світ рослинний,



 а Фауні швидкій – тваринний.

Живуть в легендах і понині всього живого дві богині.


      Сьогодні ми поділимося на команди і трішечки позмагаємося та побачимо 
хто ж з вас краще вивчає наше довкілля.

I команда – «Флора»


II команда – «Фауна»



1 конкурс (для обох команд)


Бліц – турнір



1.Якого птаха називають лікарем лісу? (дятел)

2.Яке дерево не скидає листя? (ялина)

3.Де в рослини утворюються поживні речовини? (листках)

3.Який лісовий мешканець сушить гриби на деревах ? (білка)
4.Чому мурахи ввечері поспішають додому ? (закриються ходи)
5.Яка пташка за день з'їдає більше, ніж важить сама ?
6. Який птах витримує температуру до мінус 110 градусів С? (гусак)
7 У кого з птахів найдовший дьоб? (лелека до 19 см)
8. Який птах літає найшвидше? (сокіл-сапсан до 300км/год)
9. Який птах має найдовший язик? (дятел 14 см)
10. Які пташки занесені до Червоної книги України? (лелека чорний, журавель сірий, дрофа, сич, стрепет, орлан-білохвіст, сокіл-сапсан)


2 конкурс «Анаграми»

ЦЯНИСИ    ГУРСНІ


КАСОЙ     ЛУБГО



БЕЦЬГОРО    РОСОКА


А ЗАРАЗ ДЛЯ ВСІХ ПРИСУТНІХ АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА – ТРЕНІНГ

1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села чи місця, яке вам дуже подобається ? Якщо так – підніміть 2 руки.
6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.

3 конкурс «Прислів'я»
«Флора»


Нема ліпшої краси – ніж гаї та ліси .

Природа – наша мати і треба її оберігати.

«Фауна»

Де багато пташок – там немає комашок.

До природи не неси шкоди.



4 конкурс « Поміркуй і розгадай»

          Кожна команда одержує набір малюнків та фотографій пташок чи тварин
 і вірші –загадки про них. Серед зображень потрібно знайти про кого йдеться
 у вірші і прикріпити до потрібного зображення. 
Перемагає команда, яка правильно і швидко виконає завдання.

«Флора»


Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.
Звуть цих подружок..... (берізки)


У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду.

На свою хорошу вроду. (калина)

Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає,

Хоч мороз усе побив – його не займає.(барвінок)


Це королева квітника,

Гарна і красива.

На стеблах має колючки,

В них захист її й сила. (троянда)


«Фауна»


На подвір'ї ходить птах

І співає по складах. (півень)


Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст,

Пухова руденька шуба,

Із сосни стриба на дуба. (білка)

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом бю.

Я не цвяхи забиваю,

А комашок дістаю. (дятел)

Птах великий і красивий,

Чорний або сніжно-білий,

Гострий дзьоб, тоненькі ноги,

Вернувся із далекої дороги.
Майстер цей зявився рано,
На даху помудрував,
І без цегли, і без крана
Дім собі побудував. (лелека)


5 конкурс «Вгадай правило»

      На дошці таблиця з малюнками правил поведінки в природі. 
Діти називають правило. Наприкінці гри всі отримують пам'ятки 
поведінки в природі.

Пам'ятка


• Не ламай гілки дерев і кущів.

• Не руйнуй мурашники.

• Не рви квітів – вони потрібні рослинам.
• Не руйнуй пташині гнізда.
• Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. 

     Це може призвести до пожежі.

• Не можна палити вогонь в лісі.


      А зараз підіб'ємо підсумки нашої гри. Послухаємо учнів, які розкажуть 
про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження , щоб 
наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха.

1. Кожного дня і кожну хвилинку

оберігаймо всяку звіринку.

Тільки добра їм треба бажати

І намагатись не ображати.


2. Полюбімо природу палко,

Не топчімо ногами фіалку,

Зупинімось – останній є шанс.

Ця планета не тільки для нас.


3.Вміймо природу любити,

Кожній стеблинці радіти,

В парку, у лісі, над яром.

Цвіту не вирвім задаром,
Гілки не втикнім для забави.

Оберігаймо ж усюди
Шлях і стежину у гаю –
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.


4. Природа нам – як рідний дім,

Вона усім, як мати.

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба дбати.

В природу із добром іди,
Вона ж тобі, як мати.
Й пташки на різні голоси
 Для тебе будуть співати

І в краплях срібної роси
Побачиш чисте небо.
Й віддячить за добро тобі
Земля, ліси і небо.

Люби і бережи її,
будь гідним її сином !


Вихователь. 

Вмійте природу любити,

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не гни для забави.

Оберіайте повсюди
Шлях і стежиночку в гаї.
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.


          Ось і закінчився наше заняття .Давайте підіб'ємо підсумки .
Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Це цікаво !

    Була проведена  інтерактивна гра про раціональне поводження з відходами 
 та їх сортування з подальшою переробкою. Під час якої діти та дорослі дізнались, чому саме сміття є проблемою для Природи, а також ознайомились з основами правильного сортування.

     Під час флешмобу «Я сортую сміття, а ти?» була надана можливість на практиці спробувати сортувати різні види відходів, а також навчитись вдруге використовувати речі, які є у користуванні у кожній родині.


      Накопичення твердих побутових відходів (ТПВ) у довкіллі – нагальна проблема сьогодення. Її актуальність полягає в негативному впливові на стан здоров’я
 людини та довкілля. Окрім того, під розміщенням ТПВ зайняті величезні площі земель (зокрема це стосується несанкціонованих стихійних сміттєзвалищ, які
 не відповідають санітарним нормам).

      Це створює небезпеку для довкілля, оскільки із місць складування відходів 

небезпечні речовини можуть просочуватися в ґрунт, а далі – в підземні горизонти.

 Як наслідок, вода в колодязях забруднюється органічними і мінеральними речовинами (завислі речовини, органічні речовини, хлориди, фосфати, азот амонійний, бактеріальне забруднення).

    Ця проблема стосується не окремих країн, регіонів, територіальних громад, 

а й кожної родини. Наслідки бездумного ставлення до накопичення сміття можуть
 бути катастрофічними.

       Навчити дитину піклуватися про нашу планету – 
першочергове завдання для всіх, хто хоче, щоб їхні діти виросли свідомими та здоровими.

   Саме тому Всеукраїнською екологічної лігою спільно з Всеукраїнською дитячою спілкою «Екологічна варта» започатковано цикл тренінгів щодо роздільного 

збору відходів. Це один із дієвих кроків, адже він озброює учасників не тільки переконливими фактами, а й показує шляхи розв’язання цієї проблеми, формує компетенції заощадливості, дбайливого ставлення до природи.

================================================================


Комментариев нет:

Отправить комментарий