пятница, 15 мая 2020 г.



Здоровий громадянин - здорова нація
Загартування.Харчування.


Мета: Розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розвивати бажання вести активний спосіб життя, берегти і зміцнювати здоров’я. Виховувати хороші звички, які допоможуть зміцнити здоров’я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом.

Обладнання: сонечко, картинки, відео-ролик

Хід заняття

І. Організаційна частина
1.Привітання.

ІІ. Основна частина

1.Людина – живий організм. Вона росте і розвивається, у  неї змінюється маса тіла ,зріст, розміри всіх органів. Кожна людина має свій колір тіла, волосся, частоту пульсу. Кожна людина на Землі повинна народжуватися здоровою, жити в злагоді та любові в сім’ї, родині, підтримувати та оберігати здоров’я близьких і рідних.


2. Повідомлення теми заняття

- Діти, зараз ми з вами дізнаємось тему нашого заняття. На дошці у нас записані числа, кожне із чисел це номер букви у алфавіті. Вам потрібно пригадати алфавіт і так ми зможемо дізнатись тему нашого заняття.
10,6,19,21,3,1      6,11,23,11,18,1  -  10,6,19,21,3,1     18,1,27,12,33
-         Так, темою нашого заняття буде « Здорова дитина – здорова нація.»

3. Бесіда

   Народна мудрість говорить, що без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я. І це правда. Як це розумієте ви, діти? 

    Здоров’я - всьому голова. Коли людина здорова, то вона дружна, весела, красива, сильна, витривала, смілива. Тому що вона чудово почувається і може наполегливо працювати і навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо мозок  одна думка – позбутися болю. Отже доброго всім здоров’я ! Будьте здорові – будьте щасливі й радісні. Тож і сьогодні, говоритимемо про здоров’я, адже «Здорові діти – здорова нація». Як ви розумієте цей вислів? 

Що є найбільшою цінністю у житті людини? 
Від чого залежить наше здоров’я?
Від спадковості – 20%.
Від медицини – 10%.
Від екології – 20%.
Від способу життя – 50%.
- Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?


 - Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». 

Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що…».

4. Я хочу щоб ви уважно подивились на Сонечко що прикріплене на дошці і сказали, чого йому не вистачає?( Промінчиків) У мене на столі знаходяться промінчики. Ви по черзі підходите і вибираєте будь який промінчик. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим.

Корисні звички: - раціональне харчування;
- оптимальний руховий режим;
- загартування організму;
- особиста гігієна;
- позитивні емоції;
- інтелектуальний розвиток;
- етичний і духовний розвиток;
- формування та розвиток вольового початку.

Шкідливі звички : Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.


5. Відео ролик про шкідливі звички.

- Діти. Що ви зрозуміли з переглянутого?
- Чи потрібно палити, вживати алкоголь?

6. Робота з прислівями

-Дітки, на дошці у нас записані прислівя, вам потрібно зєднати початок прислівя із його закінченням.

Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Без здоров’я немає щастя.
В здоровому тілі — здоровий дух.
Бережіть здоров’я — його в крамниці не купиш.
Без здоров’я немає щастя.

7. Обговорення ситуації:

- уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.
1. Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоров‘я втратиш.
2. Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров‘я втратиш.
3. Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоров‘я збережеш.
Поясніть своє рішення.
( учні висловлюють свою думку).

8.А зараз про те, що треба робити, щоб вести здоровий спосіб життя.є




Здоровий спосіб життя.

Якщо ви вирішили змінити своє життя, то почніть з самого головного – навчіться вести здоровий спосіб життя. Це непроста, але вдячна справа. Тепер ми по кроках будемо іти до здорового способу життя.(учні виходять і зачитують по порядку кроки до здорового способу життя).

Крок 1.
Здоровий спосіб життя не можна почати, не проаналізувавши свої звички і уподобання. Потрібно вирішити, що ви хочете змінити в собі, від чого відмовитися, а до чого привчитися. Причому деяким людям потрібно поетапно впроваджувати зміни, а декому кардинально, в один день. Зробіть план, за яким почнете діяти.

Крок 2.

Харчуйтеся здоровою їжею. Намагайтеся повністю виключити «бутербродний спосіб життя» і фастфудову їжу. По можливості пийте тільки чисту воду. Якщо ви маєте зайву вагу, то варто підібрати для себе дієту, при якій скоротилася б кількість споживаних калорій, але ви не відчували б себе постійно голодним.


Крок 3.

Інтенсивна ходьба не менше 40 хв. В день. Неодмінно доведеться вибрати для себе певні фізичні навантаження. Який же здоровий спосіб життя без спорту! Але якщо спорт не став для вас щоденним супутником життя, то почніть з чого-небудь нескладного. Плавайте, робіть вранці зарядку, багато ходіть.

Крок 4.

З шкідливими звичками покінчено. Як банально це не звучить, але здоровий спосіб життя несумісний з курінням, наркотиками і надмірним вживанням алкоголю. Оберіть для себе прийнятний метод відмовитися від шкідливих звичок. І пам‘ятайте, що немає нічого неможливого для цілеспрямованої людини.


Крок 5.

Здоровий сон необхідний кожному. Сон – важлива частина нашого життя. Тільки в стані здорового нормального сну правильно відновлюються сили нашого організму. Середньостатичній людині на сон необхідно не менше 8 годин на добу, а деяким людям і більше. Позбавляючи себе декількох годин сну, ми змушуємо наш організм використовувати резервну енергію, яка «приберігається» для екстремальних ситуацій. Витрачаючи її в повсякденному житті ми виявимося слабкими і не готовими впоратися з ситуацією, коли це дійсно буде необхідно.

Крок 6.

Прогулянка на свіжому повітрі.
Частіше бувайте на свіжому повітрі, за містом. Віддайте перевагу прогулянці по місту замість посиденьок у клубі. А у вихідні дні робіть прогулянки на велосипеді або на лижах, в залежності від пори року.


9. Запам’ятай ці основні правила здорового способу життя :

- спи не менше 9 годин,
- харчуйся завжди в один і той же час,
- вчасно приходь у школу, ніколи не запізнюйся,
- перед виконанням домашніх завдань обов’язково відпочинь,
- виконуй домашні завдання в один і той же час,
- перед сном погуляй на свіжому повітрі,
- лягай спати в один і той же час.


ІІІ. Заключна частина

Що ви зрозуміли з нашого виховного заняття?
Що ви запамятали?
Що вам сподобалось?








===========================================================


Комментариев нет:

Отправить комментарий