среда, 27 мая 2020 г.




Бесіда з елементами тренінгу"Безпечне довкілля"


Тема:  Безпечне довкілля

Мета: Формувати уявлення дітей про права та обов’язки людини; виховувати в дітей почуття шанобливого ставлення до довкілля, необхідність дотримання правил поведінки в ньому; розвивати вміння порівнювати і співставляти права, правила і обов’язкидитини в житті, в суспільстві, в довкіллі.

Обладнання: плакат «Права дитини», правила для учнів, оповідання, тематичні картки про поведінку в довкіллі, дорожні знаки.

                                  Хід заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Повідомлення теми заняття



                        Людина – частина живої природи і не може жити без довкілля.
-
Чи замислювались ви колись над життям людини в довкіллі? Чи людина живе,як собі хоче, чи може вона підпорядковується якимось принципам?


   Щоб краще відповісти на дане питання, давайте подумаємо, а як ми живемо в класі? За якими нормами? В класі ми дотримуємось правил, але не лише правил, а й виконуємо обов’язки, дотримуємось прав дитини.

Людина – це є безцінний скарб матінки природи. Невід'ємна частина суспільного Довкілля. Кожна особистість має дбати про гармонію суспільства і природного середовища. І
сьогодні розглянемо право на безпечне довкілля.



ІІІ. Основна частина

Слухання оповідання


                             Відломлена гілка

    Вздовж алеї парку біг хлопчик. Був ясний весня­ний день, на деревах співали пташки, серед квітів літа­ли барвисті метелики. Хлопчикові було весело. Він біг, розмахуючи руками.

     Уздовж алеї росли маленькі липки, їх недавно посадили. На гілочках зеленіли ніжні пахучі листочки. Хлопчик зривав їх і кидав собі під ноги. Потішався. От зупинився біля однієї липи. Та не листочок відірвав, а цілу гілочку відчахнув. Гілочка впала додолу. Хлоп­чик на хвильку зупинився, глянув на тремтячі листоч­ки. Глянув і на липку. З північного боку зяяла ранка...

     Хлопчикові стало жалко липки, та жалість у його серці жила недовго. Бо надворі був такий радісний со­нячний день... Хлопчик переступив гілочку й побіг далі. Минуло багато - багато літ. Хлопчик виріс, став дорослий. І діти його повиростали.

     Ось теплого весняного дня приходить він до того парку, де бігав колись малим пустотливим хлоп'ям. Уздовж алеї росли високі стрункі липи. Одна тільки була мовби з північного боку поранена. У неї ніби руки не було. Замість гілки - глибокий шрам.

     Дідусь зупинився. Упізнав липу. Це він давно колись відчахнув її гілочку. І ось тепер на високому струн­кому дереві не було великої гілки. Менше листя зеле­ного, менше цвіту липового, менше співу бджолиного - бо він зламав гілочку. Менше й радості в світі.

     Дідусь зітхнув. Він стояв на алеї, дивився на рівну доріжку, по якій біг маленький хлопчик.

                                                           (В.Сухомлинський)



Бесіда

- Подумайте, що тут поганого зроблено по відношенню до довкілля?

   Людина - господар у довкіллі і його треба берегти і охороняти. Для цього створено у 1980 році «Червону книгу України», а в 1992 році в Україні прийнято закон «Про охорону навколишнього середовища».

   Міжнародна Червона книга була створена у 1949-1966 р.

-          Діти! Пам'ятайте, що ми своїми вчинками не повинні завдавати шкоди довкіллю, а повинні його берегти і охороняти все життя, завжди і всюди.

Яких правил поведінки ми повинні дотримуватись під час екскурсій?



Моделювання поведінки на екскурсії в довкілля

Вирушили на екскурсію. Що візьмемо, а що ні?


Перша зупинка.
Який би ви поставили знак?
Чи потрібний ще один знак? 


Всі зайшли в ліс. Як поводитись треба в лісі?




І тут діти побачили знаки, що означали
:


Голосно не кричати.

Не топтати квітів. 
Не викопувати дерев.
Не виривати квітів. 
Не ламати гілок. 
Не чіпати гнізд. 
Не рвати великі букети. 
Не розкладати будь-яке багаття.

Що вчили ці знаки?


Пройшовши до лісової галявини діти побачили знаки. Які?


Діти розклали вогнище,
грали в м’яч, їли і потім веселі повернулися додому.


- Які правила можна виділити про поведінку дітей в довкіллі?
Чи порушують люди ці правила?
То які обов'язки людей перед довкіллям?




Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить.
Добре те, що віє вітер.
Добре те, що ось цей ліс
Разом з нами ріс і ріс.
Добре те, що в нашій річці
Синя небрудна вода.
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратися надворі.
Добре вчитися у школі.
Добре плавати в ставку.
Добре те, що я живу.

Вірші про охорону довкілля (діти вчили на власний вибір)




Гра «Уяви»

Якби я міг бути квіткою, то я би ... тому що ...


деревом
їжею
травичкою
листочком



   Отже, діти, ви відчули і зрозуміли, що найкраща квітка, яка росте. Не рвіть її. Найкращі листочки, травинки на землі, що виділяють кисень. Не топчіть, не рвіть даремно. Найкраща вода джерельна. Не закидайте джерело. Щоб знищити довкілля потрібна хвилина, а щоб виросли дерева, квіти, звірі, птахи - роки. Природа щедра до нас, тож відплатімо їй своєю добротою, увагою і довкілля стане щедрим до нас.



-          Що означає «охороняти природу»?
 (Не допускати такого впливу на навколишнє середовище, яке погіршува­ло б його. Здійснювати заходи проти викидів шкідли­вих газів в атмосферу, шкідливих стічних вод у річки, озера, моря. Виправляти помилки, допущені людьми в минулому: очищати річки й озера, відновлювати ліси, зберігати зникаючі види тварин і рослин).



ІV. Підведення підсумків 

Комментариев нет:

Отправить комментарий