среда, 27 мая 2020 г.




                        Літні рослини


Мовленнєва активність «Знаходимо рослини»

Анаграми
  • ВІКТИ (квіти)
  • ЕДРЕОВ (дерево)
  • ЩУК (кущ)
  • БУД (дуб)
  • СИЛЯТ (листя)
  • РУБКИНЬ (бруньки)
  • БЯЛУОК (яблуко)
  • ОНРЕЗ (зерно)
  • КОАР (кора)
  • ЛИНАКА (калина

Намалювати одну з названих рослин, пояснити свій вибір і скласти коротку розповідь.

Загадки
Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла. (Картопля)
****
Сидить баба на грядках вся закутана в хустках. (Капуста)
****
На сонечко я схоже і сонечко люблю, до нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник)
****
Взимку спить, а влітку шумить. (Дерево)
****
Взимку – як влітку, влітку – як взимку. (Ялина, сосна)
****
Без рук, без ніг, без черева – залізе на дерево. (Хміль)
****
Зубів не має, а кусає. (Кропива)
****
Влітку виростають, а восени опадають. (Листочки)
****
Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько. (Суниця)
Запропонуйте дітям придумати власну загадку про рослини. Наприклад, «Красуня у чорно-білій сукні навесні соком усіх напуває» (береза).

Бесіда «Природа і ми»

 Без рослин неможливо було б уявити життя людини. Адже ми не тільки вживаємо їх у їжу, а й завдяки рослинам можемо дихати свіжим повітрям. Саме через це їх і називають «легенями» нашої планети. Щоб учні краще зрозуміли значення рослин у житті людини, покажіть їм пізнавальне відео.Рослини - зелене диво Землі. Відео для дітей. / Plants

  • Що є «їжею» для рослин?
  • Яка різниця між кущами і деревами, деревами і травами, травам і кущами?
  • Що таке насіння? Чи куштували ви його колись?
  • Із яких частин складаються всі рослин?
  • Чому ми маємо берегти рослини?

Вправа «Працюємо у світі рослин»

Попросіть дітей пригадати пройдені тижні, які були присвячені вивченню професій та наук. Скажіть, що існує чимало людей, для яких вивчення та вирощування рослин є справою життя. Особливе місце серед них займають ботаніки (вчені, які досліджують рослини) та агрономи (займаються вирощуванням культурних рослин). Запропонуйте школярам спробувати відчути себе представниками цих двох важливих професій.
Ботанік
Запропонуйте дітям уявити себе ботаніками, завдання яких – дослідити рослини на шкільному подвір’ї. Так, проводячи час на вулиці, школярі мають звертати увагу на всі деталі та характеристики, які стосуються світу рослин. Коли ж учні повернуться до класу, попросіть їх пригадати (усно, записати в зошиті чи намалювати) всі рослини, які вони побачили. Також можна поставити їм кілька додаткових запитань:
  • Що це за рослини?
  • До яких груп рослин належить кожна з них (дерева, кущі чи трави)?
  • Які з цих рослин культурні, а які дикорослі?
  • Яке значення для життя людини має кожна рослина?
  • Яка з рослин вам сподобалася найбільше? Чому?
  • Як ми можемо допомогти цим рослинам?
Агроном
Нагадайте дітям, що овочі та фрукти не лише дуже смачні, а ще й неймовірно корисні. Запропонуйте школярам уявити себе справжніми агрономами і розказати про ті овочі, які подобаються їм найбільше. А потім – усім разом вигадати коротеньку історію про те, як вирощували овоч, який вони згадували найчастіше.

Гра «Природнича естафета»

Уміння висловлювати свою думку і правильно ставити запитання є надзвичайно важливими для першачків. Тож запропонуйте їм потренуватися. Поставте всьому класу запитання про світ рослин. Після того, як хтось із учнів відповість, інша дитина має поставити своє запитання до її відповіді. І так доти, доки будуть озвучені всі ідеї. Наприклад, «Які рослини ми звикли вживати в їжу? – Овочі та фрукти. – Які ваші улюблені фрукти? – Яблука і груші. – Що можна приготувати із яблук і груш? тощо».
Орієнтовні запитання до всього класу:
  • Які ви знаєте рослини?
  • Які рослини не варто їсти?
  • Чому зелені рослини потрібно мати вдома?
  • Які рослини можна вирощувати вдома чи на городі?
  • Яка з рослин найсмачніша?
  • Яка з рослин найгарніша?

Мультфільми про рослинний світ

Пісня про кульбабу
Розкажіть першачкам, що за світом рослин дуже цікаво спостерігати. Щоб проілюструвати цю думку, використайте позитивну анімовану пісеньку про кульбабу, яка росла в садку. Мультфільм неодмінно мотивує дітей поважати велич живої природи, завжди радіти життю і не журитись. Також цю пісеньку можна розучити і заспівати всім класом на уроці музичного мистецтва чи під час позакласного заходу.
Пісня «Ходить гарбуз по городу»
рослини бувають культурними та дикорослими. Для того, щоб якісно та цікаво закріпити знання дітей, покажіть їм сучасну мультиплікаційну версію пісні «Ходить гарбуз по городу». Так школярі зможуть розібратися, які овочі століттями вживали в їжу українці та яке значення відігравало городництво в житті наших пращурів.
Мультфільм «Піп саджає зернятко»
Поясніть школярам, що вирощування рослин – це досить тривалий процес, який потребує чималих зусиль і терпіння. Продемонструйте цікавий мультфільм про пташеня Піпа. Ця стрічка навчить дітей цінувати природу і примножувати її дари, не боятися труднощів, що виникають, а тим більше – зупиняти роботу. А перегляд цього мультфільму, що навчає цінувати дружбу і завжди шукати порозуміння, можна поєднати з вивченням англійської мови.
Мультфільм «Фотосинтез»
Нагадайте дітям, що рослин називають «легенями» планети, адже вони споживають шкідливий для людини вуглекислий газ і виробляють кисень. Усе це відбувається завдяки процесу фотосинтезу. А щоб діти краще зрозуміли, що це таке, покажіть їм мультфільм про фотосинтез. Головний герой стрічки – Доктор Бінокль розкаже про цей важливий процес, використовуючи прості та зрозумілі приклади.

Комментариев нет:

Отправить комментарий